Moş Nu Vreau

– Dănuţ, te rog sa strangi jucariile!

-Nu vreau! Nu vreau şi cu asta, basta!

-Dacă vei continua să ţipi că nu vrei, va veni la tine Moş Nu Vreau şi te va lua cu el!

-Cine e Moş Nu Vreau?

-Uite, îţi spun imediat. E şi o poveste despre el . Hai să îţi citesc.

Ne-am aşezat confortabil pe canapea, înarmaţi cu “Basmele” lui Vladimir Colin şi am citit “Povestea măgăruşului încăpăţânat”. Dănuţ era numai ochi şi urechi. La fel şi Cristi.

Pentru necunoscători în materie de basme, aceasta e povestea:

La sfărşit , Dănuţ a stat un pic pe gânduri apoi a zis convins:

-Moş Nu Vreau nu exista!

-Cum să nu existe? De unde ştii?

-Ştiu eu! Am văzut nişte oameni care construiau un bloc şi nu au pus niciun Moş Nu Vreau în pereţi, deci nu există. Am patru ani, sunt mijlociu şi ştiu!!! Poveştile astea sunt inventate doar ca să îi sperie pe copii!

Ce să mai zici după ce primeşti o astfel de replică de la un pici de patru ani?

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in De-ale lui Dănuţ :) and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

20 Responses to Moş Nu Vreau

  1. Victor says:

    Uite ca PE ASTA n-o stiusem… (Sau poate oi fi stiut-o si oi fi uitat-o chiar atat de complet?) Multumesc!

    Cat despre raspunsul pt “junior”… NU de lipsa de imaginatie te suspectez! (In cepand cu “vrajitorie” si terminand cu “Da’ DE UNDE stii tu in fiecare camera CINE sta sa asculte?”)

  2. dara says:

    istet Danut…

  3. klausen1976 says:

    minunata poveste 🙂
    nu o stiam dar o pastrez pentru un pusti neastamparat 🙂

    • oanaclara32 says:

      Foarte bine! Sa ne anunti ce raspuns iti da! 🙂 Cand va fi cazul…
      Vladimir Colin e un scriitor mai putin cunoscut. Din basmele lui ,cel mai mult mi-a placut “Fata de fum” :).

  4. Morocanosul says:

    Cunosc eu pe cineva….. care e apucat uneori de vraja urata a lui “nu vreau”, nu stiu cum il apuca si nu stiu cum ii trece. Atunci, pe loc, se transforma intr-un magar batran.
    Stii o poveste si cu el ?
    Prietenul asta al meu, mi-a soptit mie si eu o sa-ti soptesc tie iar tu, lui Danut.
    Mi-a soptit, ca toti copii care nu cred povestea, care zic ca-s mijlocii si stiu, vor pati ce a patit el, care zice ca e batran si stie. Cand e in masina, sau in magazin la cumparaturi, il apuca incapatanarea lui “nu vreau”, da cu el de pamant si il transforma in ditai magarul.
    Ultima oara s-a trezit spunand NU VREAU ! intr-o sedinta de consiliu. Nu era mare lucru ce se cera de la el dar a spus asa clar si apasat, ca s-a lasat o tacere mare si limpede.
    Chiar si domnul Khen, (asta e un chinez si un sef, dar e din neamul inteleptilor)a facut ochii mari de uimire si a intrebat, cautand sa inteleaga, privind insa fata amicului meu, il bufni rasul dintr-o data vazandu-i noua infatisare de magar.
    Magarul, prietenul meu adica, isi inchise usurel stiloul si infingandu-si barba in piept se pregati pentru o tacere lunga.
    Bine, spuse atunci domnul Khen, o sa incercam cum vrei tu, sunt curios ce va iesi.
    Pofteste de taci acu, daca poti, pofteste de te ascunde, daca ai unde. A scapat maraind vag ceva si futurand agale din maretele-i urechi. Aici se sfarsesc soaptele prietenului meu.
    Eu zic ca la fel de periculos ca “nu vreau” e “nu cred” cine stie in ce bucluc te baga si asta.
    Cand mai zice Danut ca nu crede, ca doar e mijlociu si stie, eu zic sa tragi cu ochiul la urechile lui, am o banuiala.

    • oanaclara32 says:

      Bine, de obicei dai sfaturi bune, deci te ascult si de data asta. 🙂

    • oanaclara32 says:

      La prima replica cu “nu vreau” i-am povestit ca am vazut un baietel care a repetat “nu vreau” de mai multe ori si i-au crescut urechi de magarus, fapt pentru care toti copiii au ras de el. I-am spus deasemenea ca parca vad ca incep sa i se transforme urechiusele in urechi de magar. Si le-a pipait si a inceput sa tipe in timp ce topaia prin sufragerie : “Nu vreau! Nu vreau!….Nu vreau!” L-am intrebat de ce face asta si mi-a raspuns ca vrea si el sa vada daca ii cresc urechi de magarus. 😀 😀 😀 Incorigibil…

  5. Vaaaai, povestile copilariei 8-> mi-a citit-o si mie mami pe asta cand aveam vreo 6 anishori, dar nici eu n-am pus bot 😆 in schimb, pana cand am intrat in clasa intai, am fost speriata de moarte de Clontzoiu’ ( recte o ditamai creanga de busuioc uscat cu o panglica maro atarnata de usa de la frigider, pt ca bagacioasa de mine se tot juca pe acolo si lasa mereu usa deschisa :”> ):lol:

  6. Zamfir POP says:

    Acum, nici tu nu mai spui “nu vreau”, nu-i aşa? Ca să nu-ţi crească urechi de .. iepuroaică!

  7. VictorCh says:

    La vremea cand am citit prima oara articolul oi fi stiut, acu’ nu-mi vine in minte: CUM e cu “mijlociul”? (Intre cine si cine?)

  8. VictorCh says:

    P.S. Sau era o referinta la grupa mijlocie de la gradinita?

  9. andreea says:

    eu povestea cu magarusul neastamparat o stiam de la scoala imi place

Leave a comment