George Topârceanu – Fabule mici pentru oameni mari

https://i0.wp.com/www.famouswhy.ro/pictures/articole/bivolul_si_cotofana_-_fabula.jpg

 

Cin’ s-a fript cu ciorbă…

Fratele nevestei unui negustor
A venit odată pe la casa lor,
Zicând că la noapte, mâine, cine ştie,
Are gând să plece în călătorie
Şi că, prin urmare,
Vrea să-şi sărute sora la plecare.

– Ba să nu pui gura pe nevasta mea,
A strigat bărbatul, că intri-n belea!
– Şi de ce să nu pun gura, măi cumnate,
Când ştii că mi-e soră şi că eu i-s frate?
– Poţi să-i fii şi tată! zise omul scurt, –
Cin’ s-a fript cu ciorbă suflă şi-n iaurt.

Văduva şi piticul

Zice că demult, odată,
Un pitic s-a însurat
Cu o văduvă bogată,
Ce fusese măritată
Cu un mare om de stat.
Şi-o fi dus ea, altădată, o viaţă mai tihnită,
Dar la urmă şi piticul a făcut-o fericită…

Cu muncă şi cu răbdare,
Poţi face cât unul mare.

Microscopică

Când pleca odată la război un om,
I-a strigat o cioară dintr-un vârf de pom:
– Du-te la bătaie, pentru ţară mori,
Şi-ţi va da nevasta un copil din flori.
Omul,
Auzind acestea, n-a mai vrut să plece,
Deci a fost la urmă, fiindc-a dezertat,
Condamnat la moarte şi executat.

Cine crede tot ce-i spui
Este vai de capul lui.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , . Bookmark the permalink.

11 Responses to George Topârceanu – Fabule mici pentru oameni mari

  1. Alex says:

    Pe prima dintre ele am învăţat-o prin clasa a II-a şi o spuneam cu mare năduf, deşi nu prea înţelegeam eu pe-atunci cum e cu “friptul cu ciorbă”!😀
    Frumoase! O zi bună, OanaClara!

    • oanaclara says:

      Pai nici nu aveai cum s-o intelegi atunci pentru ca e o fabula pentru adulti. Ma intreb cine te-a pus sa o inveti .😀
      Seara placuta sa ai!

      • VictorCh says:

        Ma indoiesc (cu riscul de a ramane cocosat😀 ) ca L-AR FI PUS cineva s-o invete – da’ la varsta aceea (si nu numai😀 ) ceea ce se presupune ca n-ar trebui sa afli, de fapt si afli, si inveti CEL MAI repede si cel mai usor. (Si dintr-o limba straina invatata empiric, “pe strada”, in primul rand se invata injuraturile…)

      • oanaclara says:

        Legat de a invata ce nu trebuie, ai dreptate.🙂
        Pe mine m-a socat Danut intr-o zi cand a venit de la gradinita. Avea vreo 3 anisori . S-a gandacit vreo cateva minute cu niste constructii si pentru ca nu se imbinau doua piese a inceput sa tipe : “Pida măti!” . Initial m-am straduit sa inteleg ce spune pentru ca acasa nu are de unde invata cuvinte urate,apoi l-am intrebat de unde a invatat asta. Mi-a zis ca de la un coleg de gradi, i-am explicat ca e urat , dar pentru ca era o noutate pentru el, a repetat cuvintele cateva minute bune. L-am ignorat si in final a renuntat la expresie.

      • Blue says:

        Cred că tocmai prin faptul că i-ai atras atenţia a înţeles că merită să ţină minte expresia….😀

      • oanaclara says:

        Pai la asta m-am gandit si eu, de-asta am tratat cu indiferenta ce a urmat. Rezultatul a fost ok.🙂

      • VictorCh says:

        Eu imi amintesc nu numai de vremea cand in calitate de parinte am avut parte de aceleasi probleme, ci si de cea cand cauzasem EU (copil mic fiind) asemenea probleme parintilor mei… (Si-‘mi amintesc perfect cum atunci, ca si copil mic, STIAM – sau macar intuiam in mod pertinent – ca e ceva ce NU e bine de facut, si atunci cand am folosit – in mod deliberat – pt prima data expresia (aceeasi – bineinteles – cu cea folosita de Danut) eram cu totul concentrat ca sa receptionez reactia (intensitatea ei), ca sa constat astfel daca pot sa continui – sau nu – s-o folosesc. O FOARTE vivida amintire din copilaria mica.)

      • Alex says:

        Nu m-a pus nimeni, am învăţat-o singur dintr-o carte. Îmi atrăsese atenţia versul cu…”suflatul în iaurt”, care mi s-a părut foarte hazliu ca idee! Minte de copil, ce să ştiu eu de “morala” fabulei? Şi mai îmi plăcea că de fiecare dată când o recitam, cei mari se amuzau copios! Iar eu credeam că am…succes!😀

  2. Sandu Vladut says:

    ms mult aveam nevoie😉

Leave a Reply

