Dinogetia-o manastire modesta pe malul Dunarii

Dinogetia e o manastire noua,micuta,loc de rugaciune pentru  cativa calugari. Tot ce am vazut acolo m-a dus cu gandul la piosenie,modestie, credinta.🙂

E un lacas  simplu asezat aproape de ruinele cetatii cu acelasi nume. Am promis ca voi posta cateva imagini de acolo, iar acum, revolta lui Adrian (are dreptate legat de ce se intampla la Manastirea Caraiman din Busteni) m-a convins ca trebuie sa fac asta.

.

.

.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in calatorii, personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

24 Responses to Dinogetia-o manastire modesta pe malul Dunarii

  1. Pingback: Adriana TOMONI – “Dar de Crăciun” | absolut obişnuit

  2. elaroseni says:

    Abia aştept să plec şi io acasă, acolo unde m-am născut şi am crescut pentru a mă întâlni cu tradiţiile (în Valea Jiului).🙂

  3. Pingback: Întâmplare adevărată « Gabriela Elena

  4. Alex says:

    Ce locuri deosebite ne arăţi tu aici, Oana! Locuri pline de istorie, despre care ar trebui să ştim cât mai multe.
    Mersi, Oana, pentru că ne împărtăşeşti toate acestea!

    • oanaclara says:

      Cu drag! Am trecut,am mai zis, in august pe acolo. Calugarii erau bucurosi pentru cele cateva paini si alte cateva provizii pe care le-am lasat la manastire , pentru ca fiind atat departe de sat, ajung greu sa isi cumpere cate ceva. In plus, in jur pamantul e pietros,deci nu prea au ce cultiva. In spatele manastirii sunt cateva chilii, la fel de modeste ca si lacasul de cult. M-a impresionat modestia calugarilor de acolo si pacea, linistea sufleteasca ce se citea pe chipurile lor.

  5. fosile says:

    Simti curatenia,sfintenia.
    Toate manastirile au modelul athonit.
    Asta apropo de articolul lui Adrian.La ce bun fastul,daca lipseste sfintenia.
    Aici,la aceasta mica manastire te poti curata,te poti intoarce mai bun.Te poti insenina.
    Sa-ti fie bine!

    • oanaclara says:

      Sincer, a fost prima data cand am vizitat-o si , spre deosebire de alte biserici fastuase unde poate nu simti nimic deosebit, simplitatea de acolo te facea sa pasesti aproape in varful picioarelor, sa nu faci vreun zgomot care sa tulbure echilibrul,linistea …

  6. Pingback: topul celor mai frumoase cîntece de Crăciun – semifinala 2 « Colţu' cu muzică

  7. delicii says:

    Ce frumoase locuri…:)

  8. Frumoasa prin simplitate si banuiesc ca si prin credinta. Intr-un astfel de loc mergi oricand cu placere si te intorci cu ceva, cu o incarcatura divina, mai bun si mai pregatit!

  9. Aliosa says:

    @ Oana,
    Mi-ar place s-o vizitez , să-i cunosc pe călugării de-acolo.
    Bănuiesc că sunt în primul rând atrași de credința în DUMNEZEU și mai puțin de de peștele din DELTA DUNĂRII bătrâne care , probabil că nu le lipsește de la masa zilnică mai ales acum că s-a dat dezlegarea le pește.
    Felicitări pentru interesul ce-l porți nu numai mănăstirilor dar și celor ce le ocupă și îngrijesc.
    O seară plăcută !
    Alioșa.

    • oanaclara says:

      Presupun si eu ca doar credinta ii tine in pustiul acela unde nu creste altceva decat iarba. Manastirea e undeva pe deal…la vale se vede un fir de apa in care salasluiesc ceva pesti. In rest, doar Dumnezeu si vantul le sunt tovarasi acestor calugari.🙂
      Nu sunt o habotnica religioasa. La manastiri in Dobrogea am fost intr-un fel de pelerinaj intr-o sambata , apoi a urmat o duminica de pescuit pe malul Dunarii langa Tulcea. Cum nu puteam sa le prezint pe toate intr-o postare, le-am postat separat.
      Seara frumoasa sa ai!

      • VictorCh says:

        Nu stiam ca esti “pescarita”! (Sau NU DUMNEATA esti cea pasionata de pescuit?)
        “Pescuit pe malul Dunarii, langa Tulcea” – dupa CE pesti, si cu CE rezultat?

      • oanaclara says:

        Am aruncat si noi niste undite in balta. Am fost cu o ceata simpatica…oameni pe care nu ii mai vazusem de ani de zile. Rezultatul: a trecut un nene mai nepriceput cu barca cu motor pe langa mal si ne-a adunat lansetele (din greseala…nu le vazuse). Au reusit baietii sa le recupereze. Apoi am faurit un gratarel (daca era sa mancam ce am pescuit, muream de foame pe malul garlei) si am stat la povesti.

  10. Oara,
    Rar model de modestie monahală.
    De ce mă face să mă gândesc la virtuţile tale sufleteşti?
    În contrapoză:
    http://worldofsolitaire.wordpress.com/2011/12/20/plans/
    O seară, cum te intuiesc!
    Madi şi Onu

    • oanaclara says:

      Multumesc pentru apreciere. Asa e: sunt frumoasa,isteata si mai ales modesta.😀😀😀 Glumeam,bineinteles. Ce pot spune despre mine e ca stiu cam pe unde imi e locul si urasc sa ma laud, iar cand primesc laude din partea altora, le analizez pe toate partile pentru ca ma cam stanjenesc.🙂
      Seara placuta si voua!

  11. Pingback: Inspirație « Gabriela Elena

Leave a Reply

