Life in pictures 19

Trenul lui Costin a plecat prin lume si duminica aceasta . Asa cum am promis, azi vizitam manastirea Celic Dere.

Acces: manastirea este situata pe DN229A, intre satele Telita si Posta, de la – Tulcea spre Isaccea, la 60 km SE de Galati (DN22, DN229A), 19 km SE de Isaccea si 23 km SV de Tulcea.

Manastirea Celic-Dere are o denumire destul de ciudata. Numele manastirii este luat de la paraul Celic-Dere (nume turcesc, in romana insemnand “paraiasul de otel”, aici fiind gasite arme din trecutul indepartat).

Am spus intr-o postare trecuta ca e singura manastire cu etaj. E facuta din doua biserici suprapuse. E destul de interesanta arhitectura ei. Mai multe detalii AICI.

Tot aici pot fi admirate:  Icoana care se curata singura (e si intr-o fotografie in slideul de mai sus ) si Icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului Nerosaiskaia.

Cand eram copil mergeam si stateam acolo la maicute cate o saptamana, doua. Mi-au placut intotdeauna  : dealul cu corni unde in prag de toamna ne delectam cu fructele culese direct de pe ramuri – intotdeauna intai ne saturam de coarne , apoi, daca mai aveam chef si timp mai luam si la pachet acasa (acum nu am reusit sa ajung acolo pentru ca bunica nu prea poate merge), moara de vant (obisnuiam sa ne cocotam si sa ne jucam acolo), dar si gradinile maicutelor…adevarate gradini botanice in miniatura, pline cu flori multicolore.

Manastirea are si un muzeu cu obiecte de cult , loc unde pot fi admirate si cateva picturi care au ca subiect  asezamantul monahal.

Calatorie placuta in lumea imaginilor frumoase si duminica linistita va doresc!

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in calatorii, personal and tagged , , , . Bookmark the permalink.

54 Responses to Life in pictures 19

  1. Pingback: Live in pictures-6- Scriitori nescriitori « Subiectivism naiv

  2. Devoratoarea de Muzica says:

    Chiar n-am auzit de lacasul asta pana acum.

  3. Unde este aceasta biserica?

  4. Mereu mi-au placut vizitele la manastiri🙂 Multumesc!

  5. Doru says:

    Instructiv şi relaxant …
    Un colţ de rai pe pământ!
    Mulţumesc!

    • oanaclara says:

      Cu placere! E frumos de mers vara acolo, atunci cand toata pajistea aceea din fata manastirii e plina de flori. La sfarsitul lui august deja e secete, iarba e cosita si se pierde un pic din farmecul locului.

      • VictorCh says:

        Pai coarnele nu sunt mai tarzii (in toata splendoarea lor)?

      • oanaclara says:

        Erau bune asa parguite…acrisoare.🙂

      • VictorCh says:

        COARNELE (si porumbelele, si macesele) doar parguite – BUNE? Asta eventual daca-ti place senzatia ca ai gura de trei ori mai stramta. (Nu ca-s acrisoare – asta poate sa placa sau nu – da-‘s astringente ca (Biiip!) DE FAPT, chiar si bine coapte fructele astea lasa un arriere-gout de astringenta, desi gustul propriu-zis este dulce. Pt “acrisoare” sunt facute caisele verzi, prunele si corcodusele verzi…)

      • oanaclara says:

        Mie imi plac la nebunie coarnele parguite (cele rosii). Cund sunt coapte de-a binelea sunt visinii si dulci. Nu contest ca si atunci sunt bune. In septembrie sunt aproape coapte. In fine, la Celic ajungeam ori in iunie, cand erau o groaza de flori pe pajiste, ori in septembrie inainte sa inceapa scoala dupa o vara de peregrinari la munte,la mare, la bunici…🙂

  6. lorelei says:

    Este un loc de vis, ai fost o fericita sa petreci clipe frumoase din copilarie acolo!
    Si fotografiile sunt deosebite (tu le-ai facut?), felicitari!

    • oanaclara says:

      Toate fotografiile pe care le postez pe blog sunt facute de mine. Un profesionist sigur ar avea obiectii. Stiu ca se pot prelucra mai bine pentru a indrepta forma tabloului sau a cladirii,de exemplu.🙂 Multumesc pentru apreciere!
      Si da, am avut o copilarie fericita si am colindat mai toata tara. Acum incerc sa fac si eu pentru copiii mei ce au facut parintii mei pentru mine, adica ii duc sa viziteze tot felul de locuri interesante.

      • lorelei says:

        Ce obiectii sa aiba, caci esti chiar profesionista (se vede ca le faci cu pasiune)!
        Oana, te admir foarte mult pentru cum iti cresti copiii! (si chiar stiu ce spun, ptr. ca si eu imi cresc singura mezina – cea mare este adult deja, dar ma ajuta si mama, caci fara ea mi-ar fi mult mai greu…).

      • oanaclara says:

        Le fac cu drag,asa e. Am un prieten bun care , daca ii spun ca am fost la cine stie ce eveniment si n-am facut poze ma intreaba daca nu cumva mi-a fost rau😀 .Oamenii care ma cunosc stiu ca ma pasioneaza sa fac poze .
        Multumesc inca o data pentru apreciere! Sunt picii mei si imi sunt tare dragi. Si eu beneficiez de ajutorul mamei mele. Daca nu ar fi ea ar fi greu pentru ca nu as mai putea munci atat de mult . Asa, copiii au cu cine sta , iar eu ma ocup de serviciu , cumparaturi, platit facturi si alte alea necesare in orice casa.

      • VictorCh says:

        Diviziunea familiala a muncii… :))

      • oanaclara says:

        Daaaaaaa. Eu sunt barbatul casei.😀

      • VictorCh says:

        Cam PREA feminin barbatul asta; de-a dreptul da de banuit…😆

  7. lorelei says:

    Am citit si link-urile indicate de tine, despre cele 2 icoane facatoare de minuni, iti multumesc! Duminica frumoasa, Oana!

  8. Aliosa says:

    @ Oana,
    Bună ziua !
    Mă surprinzi permanent cu postări minunate !
    Cele mai frumoase amintiri sunt AMINTIRILE COPILĂRIEI inocente !
    Îți mulțumesc că ni le împărtășești și nouă !
    Îți doresc călătorie plăcută și-apoi, în săptămâna ce urmează , numai bucurii iar lumina AJUNULUI de CRĂCIUN să te găsească împlinită sufletește și plină de dragoste pentru drăguții tăi Dănuț și Cristi !
    Cu respect ,
    Alioșa.

    • oanaclara says:

      Sa dea Dumnezeu!
      Ma bucur ca ti-a placut plimbarea virtuala. Sunt locuri pe care le-am indragit de multa vreme si acum le vizitez cu placere.
      Seara placuta sa ai!

  9. pandhoraa says:

    frumos si potrivit…mai ales cu aceasta perioada a anului…
    felicitari!

  10. Pingback: peste mai puţin de 8 ore se încheie votul! « Colţu' cu muzică

  11. Cris Mary says:

    Mulțumim pentru noua plimbare de duminica! O zi minunata!

  12. fj13 says:

    Ceva de pus pe lista pentru Tulcea.Musai,cand ajung prin zona sa ajung si p-aici.
    Multumesc
    Duminica placuta!

  13. diverse says:

    Foarta frumoasa prezentarea!🙂
    Duminica placuta!

  14. Costin says:

    am si uitat de imagini, citind scurta istorioara. Impresionant de frumos. Locuri de legenda ale Romaniei invadate de importuri.

    • oanaclara says:

      🙂 Sunt locuri frumoase, prea putin promovate,din pacate. As vrea sa vad la TV, de exemplu, in loc de crimele de la ora 17.00, prezentari ale unor locuri frumoase din tara. Ne-ar ajuta sa o cunoastem si sa o iubim mai mult.

      • VictorCh says:

        Nu (neaparat) “in loc de” crime (MIE nu-mi plac stirile de acest gen, dar imensa audienta de care se bucura inseamna ca MULTI altii sunt interesati de ele), da’ macar IN COMPENSAREA acestora… (NICI crimele alea nu-s prezentate CHIAR PE TOATE posturile…)

      • oanaclara says:

        Nu prea obisnuiesc sa ma uit la televizor. Nu am nici timp, nici nu ma atrag cine stie ce emisiuni. Si cand vii acasa obosit de pe drum si deschizi televizorul sa dai de ceva relaxant, iar de acolo te intampina 5 crime, 2 jafuri si 3 violuri….mai bine citesti presa online si gata.

      • VictorCh says:

        Din fericire mai exista si DIVA, si Cartoon Network, si TCM, si MGM (sau Universal daca “esti” in reteaua RDS), si programele tip “Discovery”, si (din fericire) MULTE alte posturi…

      • oanaclara says:

        A, da , la Discovery si National Geographic gasesc emisiuni interesante.🙂 In plus au mutat astia Doctor House pe Euforia si e numai buna ora la care se difuzeaza (dupa ce reusesc sa adorm piticii). In cursul zilei nu am timp de televizor. Seara , noaptea sau de sarbatori, eventual, in cazul in care nu ma hotarasc sa ies din casa (alternativa mai buna de a petrece timpul liber , cred eu). Ieri am fost la un festival de traditii , impreuna cu picii mei. Voi posta si pe blog fotografii. A fost foarte interesant. Uite, vezi, pot trai experiente interesante, de suflet pe care nu credca le pot vede la televizor. Si chiar de ar fi difuzate undeva, candva, tot mai frumos e cand esti acolo , la fata locului , unde poti vedea mai mult decat ti se prezinta intr-o emisiune.🙂

      • VictorCh says:

        “…la Discovery si National Geographic gasesc…”
        SI la Animal Planet, SI la Travel (si Travel & living), SI la History, SI la World etc…

        “…au mutat astia Doctor House pe Euforia…”
        Mersi – nu stiam DE CE nu mai reusesc sa dau de el… Nici o problema, “bagam” SI Euforia la “favorite”! (Ora nu conteaza, ORICUM il urmaresc inregistrat, ca sa pot evita publicitatea.)

        “…pot trai experiente interesante, de suflet pe care nu credca le pot vede la televizor […] tot mai frumos e cand esti acolo , la fata locului , unde poti vedea mai mult decat ti se prezinta intr-o emisiune.”
        BINEINTELES ca este preferabila participarea (live) in locul asistarii (prin TV) – DAR (pe de alta parte) eu consider ca (daca / atunci cand participarea directa este ne-fezabila) TOTUSI este preferabila asistarea decat neglijarea totala (din indiferent ce motiv).

  15. Pingback: 9 – Tsingy De Bemaraha « O lume in imagini

  16. Stefania says:

    foarte frumos asezamant ne prezinti Oana…

    o duminica minunata iti doresc ! 🙂

  17. rokssana says:

    amintirile tale o fac si mai frumoasa…

  18. Pingback: Burned « schtiel

  19. Pingback: Te colind, române! | Noaptebunacopii's Blog

  20. fosile says:

    Dupa nume ma asteptam la ceva…exotic.Sau macar altfel.
    Biserica e ca o catedrala.Si se pare ca este un loc cu multi calugari (calugarite).
    E bine ca ai dat toate detaliile privind posibilitatea de a ajunge acolo.Pentru a intregi ce am vazut,simtit de la tine,trebuie mers la fata locului si vazut,simtit,trait intim un asemenea loc de taina,liniste si inchinaciune.

  21. Pingback: topul celor mai frumoase cîntece de Crăciun – semifinala 1 « Colţu' cu muzică

  22. SoriN says:

    Foarta frumoasa prezentarea!
    Multumesc!

Leave a Reply

