Life in pictures 17

Pentru ca tot au fost Serbarile Galatiului, nu puteam sa nu vizitam Targul mesterilor populari si pe cel de produse traditionale.  Bineinteles ca am avut cu mine si copiii , care au admirat costumele populare romanesti , obiectele cioplite in lemn si vasele de lut, au vazut pentru prima data in viata lor gogosi de matase, s-au strambat urat de tot la vederea butoaielor cu muraturi, dar n-au rezistat tentatiei de a rontai turta dulce si acadele. Fotografiile sunt un nou raspuns la provocarea lui Costin.🙂

Duminica placuta!

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Artă, Eveniment, personal and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

58 Responses to Life in pictures 17

  1. pandhoraa says:

    imi plac targurile…varietatea de “de toate” e fascinanta…
    niste turta dulce as fi vrut si eu🙂

    • oanaclara says:

      Hmmmmmmm. Si mie imi plac. Au un aer de epoca trecuta.
      Eu as fi vrut niste branza de burduf , dar pentru ca eram cu picii si lor nu le place branza, am renuntat sa cumpar.

      • VictorCh says:

        Sa ma ierti te rog dar asta mi se pare o greseala: daca lor nu le place, dumneata DE CE sa-ti refuzi implinirea unei pofte proprii? Asta – cu exceptia situatiei in care n-ai putea sa-ti permiti – pecuniar – implinirea si a poftelor copiilor, si a poftelor dumitale; in ACEST (unic) caz te inteleg… Da’ chiar si-atunci: branza de burduf (din cate stiu eu) nu se vinde “la bucata” (preambalata), ca (spre ex) untul, si cred ca 100 g TOT ai putea sa-ti permiti (cat “sa-ti satisfaci pofta, nu pe saturatelea).

      • oanaclara says:

        Nu i-ai auzind spunand: “Mami, mirosi a branza (usturoi,muraturi,etc.). Nu-mi place. Pleacaaaa!” Nici n-au vrut sa mearga prea aproape de branzeturi si singuri in multime nu am putut sa ii las.

      • VictorCh says:

        Raspuns corect (atunci cand scena se petrece acasa, sau in vreun alt mediu despre care ai incredere ca picii sunt bine supravegheati): “Nu-ti place? Vrei sa plec? Am plecat!” – si sa SI pleci din incapere (sau din acel loc) interzicandu-le sa te urmeze “caci mirosi urat”. Este ABSOLUT SIGUR ca TOT EL/EI nu va/vor suporta mai greu (si mai scurt) despartirea si ca te va/vor cauta. Si atunci cand te cauta, ar fi oportun (si util) sa ii/le spui “Nu te apropia/ nu va apropiati de mine, ca inca miros cum nu-ti/nu va place!”
        Iar ulterior, la discutiile de clarificare, le poti atrage atentia (sunt deja suficient de “mari” incat sa priceapa) ca DUMNEATA PE EI ii accepti oricum ar mirosi (INCLUSIV a… “cacao”), asa ca ar face bine sa incerce si ei sa te accepte chiar si atunci cand miosi mai… “dubios” :)) – si ai putea sa-i inveti SI “remediul”: n-au decat sa consume si ei aceleasi produse si nu-i va mai deranja felul in care mirosi dumneata.
        In optica mea, consider ca nu este cazul sa le ingadui sa-ti stabileasca EI DUMITALE interdictiile la diferite mancaruri si in consecinta sa te priveze de satisfacerea anumitor pofte. (O atitudine prea ingaduitoare acuma nu face – consider eu – decat sa amane suferinta lor pt o varsta ulterioara, cand vor “iesi in lume” si “lumea” nu va tine cont de nazurile si de neplacerile lor – iar ei se vor adapta mai greu la o varsta mai mare.)

      • oanaclara says:

        E in lucru. Cristi deja a inceput sa manance usturoi. Usor,vor invata sa aprecieze toate felurile de mancare.🙂 Culmea e ca amandoi mananca pasca, placinta cu branza, dar ca fel de mancare nu o accepta. Au si ei ciudateniile lor.

      • VictorCh says:

        “Bine, dar este evident (!) ca pasca nu contine branza, ea este dulce si buna la gust, nu ca… pasta aia bulgaroasa si inecacioasa” (daca ei la branza “de vaca” fac nazuri), sau (daca este vorba despre telemea) “ca… bolovanul ala sarat, care ba picura si lasa zeama, ba e tare de nu-ti poti baga dintii in el; si mai e SI plin de gauri! Numa’ uite-te la el cum arata!”😀

        Pana la urma urmei noi cam toti ne avem (fiecare in parte) “ciudateniile” sale, iar faptul (improbabil, dar nu imposibil) ca ei ar continua sa nu accepte vreun aliment sau vreun condiment nici dupa ce au incercat sa se obisnuiasca sa-l consume nu reprezinta nici o tragedie – atata timp cat nu constituie o respingere a intregii grupe alimentare. In cazul dat, daca refuzul de a manca branza nu inseamna ca refuza si celelalte lactate (laptele, iaurtul etc) atunci afecteaza mai putin sanatatea si evolutia fizica personala. Nici refuzul muraturilor nu reprezinta vreo mare problema – ele pot fi inlocuite cu alte produse (şvabii – nemtii banateni – obisnuiau sa manance friptura nu cu muraturi ci cu un compot neindulcit – de obicei de prune; in alte imprejurari poate fi folosit mustarul).
        Mai grav – dar TOT nu tragic, exista in farmacii “casete de concentrat de usturoi” – este daca vor continua sa refuze usturoiul: diferitele efecte binefacatoare (medicinale) ale acestuia CU GREU pot fi inlocuite (de la efectul vermifug pana la cel de reglare a tensiunii arteriale). Daca refuzul in continuare al usturoiului va fi motivat nu prin mirosul urat ci prin iuteala (gustativa), atunci usturoiul poate fi servit sub forma unei “maioneze de usturoi”: usturoiul curatat si zdrobit “se freaca cu” ulei (EXACT la fel cum galbenusul de ou se transforma in maioneza clasica), iar iuteala i se anihileaza (ca si in cazul hreanului) adaugand la sfarsit cateva picaturi de zeama de lamaie (sau chiar si de otet).

  2. Frumos! o duminica frumoasa!

  3. Fascinante aceste tîrguri ale meşterilor populari. Să sperăm că vor dăinui!

  4. anastasia says:

    Minunat! Mulţumesc.
    Duminică plăcută!

  5. diverse says:

    Imi plac mult obiectele traditionale! Vai ce bine aratau muraturile si celelalte bunatati expuse la targ!🙂
    Duminica frumoasa!

    • oanaclara says:

      Si mie mi-au atras atentia muraturile(desi am si eu acasa ) , dar si branzeturile. Mi-a placut modul de prezentare a dulceturilor: cu bucatele de panza de sac pe capac, dar nu am fost atrasa sa le cumpar pentru ca obisnuiesc sa mi le prepar singura.
      Seara placuta!

  6. Orry says:

    aseara s-a deschis la noi targul de Craciun! …..foarte frumoase targurile astea…. poarta o intreaga poveste!!!

    Duminica faina!

  7. Cris-Mary says:

    Foarte frumos :)Ne-ai plimbat si pe noi in targ🙂 O duminica placuta!

  8. Pingback: Life in picture « A different blog

  9. tu1074 says:

    E o plăcere pentru mine vizitarea acestor târguri!O fac ori de câte ori am posibilitatea cu maximă plăcere!

  10. Alex says:

    Ce de lucruri faine la târgul vostru! Mi-au plăcut mult scăunelele în trei picioare, oalele de lut, găvanele din lemn şi murăturile care arătau grozav de bine!
    O duminică frumoasă, dragă Oana!🙂

    • oanaclara says:

      Aaaaaaaa…despre scaunele a zis Danut ca sunt aduse din povestea “Capra cu trei iezi” si a recunoscut si covata sub care s-a ascuns iedul cel mic.
      Saptamana linistita sa ai!

  11. Aliosa says:

    @ Oanaclara,
    Și mie îmi plac târgurile organizate de ZILELE ORAȘULUI !
    Chiar am scris un articol pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/05/29/Serbarile-Dunării- la-Turnu-Măgurele ….
    Superbe imaginile prezentate în slideshow-ul postat ! Felicitări !
    Ai surprins inclusiv îngrijorarea meșterilor populari față de NEVÂNZAREA produselor lor făcute cu multă trudă și migală și aduse la GALAȚI de la sute de km și, chiar și frigul ce le intra în oase…..
    De vrei să-ți readuci aminte LEGENDA lui MOȘ NICOLAE, intră pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    O duminică frumoasă !
    Cu respect,
    Alioșa.

    • oanaclara says:

      Am surprins ce mi-a placut si am vrut sa arat si altora.🙂 Ma bucur ca ti-au placut fotografiile!
      Ia sa vad ce ati facut voi , de la Turnu Magurele la serbarile orasului!🙂
      Seara placuta!

  12. rokssana says:

    duminica placuta🙂

  13. geanina says:

    frumoase targurile cu mesteri populari…pacat ca aceasta meserie usor usor ramane undeva in spate!

    • VictorCh says:

      Dupa cum par sa evolueze lucrurile si dupa ce penurie de bani se cam prefigureaza pt o mare parte din populatia Romaniei, mie imi pare ca sunt toate sansele ca “cei ca noi” sa ne intoarcem incet-incet la produsele artizanale si la comertul prin troc: da-mi o putina cu branza si na o tesatura, da-mi o sapa si poftim niste miere, uite un pat, o masa si trei scaune si da-mi o funie si o vaca etc.
      Iar artizanatul (mestesugul popular) nu este o meserie, ci denumirea generica a unui anumit mod de a practica orice meserie: in activitate manufacturiera (nu industriala) practicata deobicei “pe langa casa” (sau chiar IN casa), deobicei prin mijloace si cu scule traditionale (de multe ori confectionate TOT artizanal), produsele rezultate fiind de veacuri cam aceleasi – produse care satisfac necesitatile vitale (imediate si de perspectiva indelungata) ale oamenilor

  14. Peter says:

    Îţi mulţumesc pentru această plimbare virtuală.
    Cred că în scurt timp copiii şi nepoţii noştri vor mai vedea costume populare doar în poze…
    O seară frumoasă îţi doresc!

    • oanaclara says:

      Sper sa nu se intample asta! Am admirat zilnic costumele populare. Doamna care le vindea a remarcat vizitele mele dese pe acolo si m-a lasat sa fac fotografii, ba chiar a dat niste ii la o parte ca sa pot surprinde costumele intregi in toata splendoarea lor.🙂

      Seara faina si tie!

  15. fj13 says:

    Imi plac targurile,dar imi displac “muzicile” de la targuri.De mult prea multe ori muzica populara e acoperita de maneaua din colt.
    Saptamana zambitoare🙂

  16. lorelei says:

    Foarte frumos! Imi plac mult astfel de targuri!

    P.S.
    Poate imi impartasesti si mie “secretul tehnic” de a posta astfel de prezentari de fotografii pe blog (caci n-am reusit sa aflu – recunosc, nici timp sa aprofundez secretele wordpress-ului nu am…)!

    • oanaclara says:

      Si mie imi plac targurile unde gasesti tot felul de produse traditionale.🙂
      Nu e greu de inserat slideshow. Intri pe “Inserare media” , adaugi fisierele din calculator (toate fotografiile care doresti sa faca parte din slide), salvezi modificarile si undeva jos, sub miniaturile fotografiilor ai niste optiuni: inserare galerie sau inserare slideshow. Dai click pe inserare slideshow si gata.🙂

  17. Pingback: 2- Roraima « O lume in imagini

  18. Pingback: beloved Lady « schtiel

  19. Pingback: Colţul european – 5 « Colţu' cu muzică

  20. Pingback: colţul românesc – 6 « Colţu' cu muzică

  21. Pingback: 3 – Salar de Uyuni « O lume in imagini

  22. Pingback: Sympathy « schtiel

  23. La dulciuri si branzeturi m-as fi bagat…dar la chestii traditionale doar cu privitul, sa admir indemanarea🙂 sa imi dau cu parerea…neavizat evident in domeniu :))))

  24. offff, mi-a lasat gura apa…. si-s la serviciu…. offfff

  25. Pingback: Miercurea fara cuvinte « A different blog

  26. Florin says:

    am cumparat un ”prinzator de vise” de la baietii aia din Peru sau Chile😦 o plimbare am facut cand era mai liber si baietii aia mi s-au parut cei mai interesanti😦

  27. Costin says:

    Unde a disparut Romania de odinioara? Unde ne sunt datinile si obiceiurile? Aaa, stiu, Halloween, Valenine’s day. Uitasem de ele.

    • oanaclara says:

      Din pacate asa e…am imprumutat sarbatorile altora , uitand de ale noastre, desi , dupa parerea mea , sunt mai frumoase sarbatorile autohtone.
      Ma uitam cu tristete la elevii mei. Nu stiau traditiile de Craciun si le-am aratat, le-am explicat , am gasit si cateva filmulete reprezentative. Au fost foarte incantati.
      De ce oare renntam atat de usor la ce e al nostru?

  28. Pingback: Life in picture « A different blog

  29. Pingback: Miercurea fără cuvinte « A different blog

  30. Pingback: Life in picture « A different blog

  31. Pingback: A different blog

Leave a Reply

