Ghid de evitare a amenzii pentru lipsa cauciucurilor de iarnă

Agenţii de circulaţie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu cauciucuri de iarnă, în lipsa unui reprezentant al RAR. “Constatările se pot face de către Poliţia Rutieră împreuna cu RAR, sau de către RAR. Agenul de poliţie de unul singur nu poate constata abateri, şi ca atare nici să dea amenzi”, a explicat pentru Jurnalul Naţional comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră.

·         Ordonanţa 5 din 2011 prevede obligativitatea echipării maşinilor cu cauciucuri de iarnă atunci când acestea se deplasează pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Deci, dacă circuli pe un drum uscat – nu ai nicio problemă, dacă ai intrat pe unul cu gheaţă sau zăpadă – rişti amenda.

·         “RAR ne-a comunicat că pot fi folosite şi cauciucuri all-season, însă numai dcă au menţiunea specială de tip M, M+F,MS sau M&S”, precizează şeful Poliţiei Rutiere.

·         Atenţie! Unii întreprinzători au început să producă colante cu coduri de iarnă care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu îndeplinesc condiţiile ordonanţei. În această situaţie, cel care le pune în vânzare poate fi tras la răspundere.

·         Începând cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativităţii echipării cu cauciucuri de iarnă nu este limitată. Spre exemplu, este posibil ca şi în aprilie, pe anumite drumuri să existe zăpadă, gheaţă sau polei, iar în această situaţie şoferii vor rămâne obligaţi să folosească respectivele cauciucuri.

·         „În legătură cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afară, din punctul de vedere al poliţiei rutiere acest lucru este o aberaţie”, spune Diniţă. ”Cel care cumpără spre exemplu, o maşină din ţară, la mâna a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe maşină?”

·         ”În funcţie de tipul de cauciuc, înălţimea profilului pentru ca acesta să fie eficient este cuprinsă între 3 si 5 mm. Verificarea acestei condiţii o face specialistul de la RAR, pentru că nu o să bage pixul agentul de circulaţie ca să verifice gradul de uzură”, spune comisarul-şef Diniţă.

·         ”Vom da dispoziţie ca în zonele unde sunt semnalate ninsori să fie instalate echipaje de poliţie rutieră împreuăn cu reprezentanţii RAR. Aceştia, la intrarea în zona afectată de ninsoare, vor face filtre şi vor verifica dacă maşinile sunt echipate cu cauciucuri de iarnă”, avertizeză şeful Poliţiei rutiere.

·         Amenda va fi aplicată şoferului, şi nu proprietarului maşinii, pentru că şoferul are obligaţia legală de a se îngriji de pregătirea maşinii pentru drum.

·         Sancţiunile se pot da şi dacă maşina respectivă nu este implicată într-un accident. Şoferul riscă o amendă curpinsă între 9 şi 20 de puncte, adică între 5 şi 12 milioane. În cazul unui accident, şoferul va plăti şi daunele.

·         Asiguratorii au spus că nu vor acorda despagubiri în cazul accidentelor provocate de maşini neechipate corespunzător pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

·         Începând cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, în cadrul comandamentului de iarnă va funcţiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice şofer, înaint de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla dacă pe traseul ales există zăpadă sau urmează să ningă.

·         În cadrul Direcţiei de poliţie rutieră va exista o grupă operativă pentru monitorizare şi intervenţie. Toate maşinile poliţiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarnă iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atât cu cauciucuri de iarnă, cât şi cu cele de vară. La nivelul Poliţiei Române au fost demarate procedurile de achiziţie de cauciucuri de iarnă pentru toate maşinile.

·         Cauciucurile de vară crapă la frig şi îşi pierd proprietăţile, în timp ce cauciucurile de iarnă îşi păstrează proprietăţile şi conferă condiţii suplimentare de siguranţă în trafic.

·         Studiile arată că în timpul frânării, spre exemplu, cauciucurile de iarnă sunt cu 5% mai eficiente decât cele de vară

Sursa: mail

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Stil de viata and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Ghid de evitare a amenzii pentru lipsa cauciucurilor de iarnă

  1. Florin says:

    Sau sa n-ai masina😀 Fara batai de cap.. Mama ma tot bazaie sa dau de carnet .. O fi vrand sa-mi faca un ”cado” .. Ea nu stie ca nu ma atrage nimic.. la o masina

  2. madMe says:

    Mie mi se pare de bun simț folosirea cauciucurilor de iarnă, am probat pe pielea mea diferența dintre a merge pe zăpadă cu cauciucuri de vară și mai apoi cu cele de iarnă. Și se simte…. Acum, legat de cum se va aplica legea asta sau de cât vor profita comercianții de anvelope de ea, astea sunt deja alte discuții😀

    • oanaclara says:

      O fi intr-o tara normala cu salarii normale. E aiurea sa iti pui cauciucuri de iarna si iarna sa nu vina.🙂
      Am mers cu cauciucuri de vara si pe zapada si pe polei si daca esti atenta n-ai nicio treaba.
      Mi -a parut amuzanta inventivitatea unora care deja au scos pe piata abtibilduri cu simbolurile pentru cauciucuri de iarna. Ai nevoie de 20 de lei si un fier de calcat.😀 N-as face asa ceva .

  3. Si mie mi se pare normal sa pui cauciucuri de iarna sau macar mixte! Nu merita sa iti risti viata, in plus in masina nu esti mereu singur, ai responsabilitati si fata de pasageri si fata de restul participantilor la trafic.
    Lipsa banilor (pe moment) nu ar trebui sa justifice o astfel de neglijenta. Imi aduc aminte ca anul trecut in iarna multe accidente din cele pe care le mediatiza tvul erau cu un autovehicol insuficient echipat

    • oanaclara says:

      E corect ceea ce spui, dar tinand cont de faptul ca la iarna nu mi-am propus sa merg cine stie unde, zic ca ar trebui sa consult o prognoza meteo pe lunile urmatoare inainte sa scot bani din buzunar si pentru asa ceva. Atata timp cat ma invart doar prin oras, consider ca pot sa fiu si pieton pe perioada cat e zapada . In fine, voi vedea.

  4. fostulomrau says:

    Conduc destul de mult si am ceva experienta. Cred ca e foarte important sa mergi echipat corespunzator conditiilor de drum. Cauciucurile de iarna nu sunt un moft din noiembrie incolo. Eu mi le pun, voi faceti cum considerati.

  5. Aliosa says:

    @ Oanaclara,
    Bună dimineața !
    Cu cauciucurile de iarnă nu-i de glumit !
    Am reținut de la RADIO că , nici un polițist nu poate amenda un șofer ce nu are cauciucuri de iarnă la mașina-i personală ,decât în prezența unui reprezentant de la RAR !
    Și, cum eu nu am grija cauciucurilor de iarnă am postat pe http://aliosapopovici.wordpress.com/ , ceva ce cu certitudine te va interesa .
    Weekend plăcut !
    Cu respect,
    Alioșa.

  6. Marian S says:

    Cunosc şoferi care nu au avut nici o problemă cu maşini cu motor pe faţă şi tracţiune pe spate, cauciucuri reşapate. Cunosc şoferi care au băgat în şanţ maşini cu ABS, ESP, tracţiune 4X4.
    Îmi place la nebunie chestia aia cu “ cauciucurile de iarnă sunt cu 5% mai eficiente la frânare“. Ascultaţi aici la un nene: sunt şi cu 100% mai eficiente pentru profitul unor şmekeri cu dedicaţie.

    • oanaclara says:

      Eu de exemplu cred ca n-am nevoie de minunatele cauciucuri pentru ca iarna nu ies din oras, iar aici poate sa ninga sau nu. Cand ninge pot fi Oana-pietoana.🙂 De-asta am zis ca ma mai gandesc.

  7. Alex says:

    E bine de ştiut ceea ce ai spus. Rămâne de văzut ce vom face şi cum va fi vremea, că iarna poate să vină şi în octombrie! Eu mi-am pus anul trecut doar pe faţă şi mi-au fost de mare folos, căci am o maşinuţă mică şi cam săltăreaţă pe drum alunecos.Mă gândesc ce să fac şi cu roţile din spate, că nu vreau să cotizez la Poliţie amenzi…
    Numai bine, Oana!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s