Creion – Tudor Arghezi

Fă-te, suflete, copil
Şi strecoară-te tiptil
Prin porumb cu moţ şi ciucuri,
Ca să poţi să te mai bucuri.
.
Strânge slove, cărţi şi pană.
Dă-le toate de pomană.
Unui nou învăţăcel,
Să se chinuie şi el.
.

Gândul n-o să te mai fure
Prin zăvoaie şi pădure,
Cu ecoul de cuvinte
Care-ngână şi te minte.

.

Când tristeţile te dor,
Uită tot şi tâlcul lor.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Creion – Tudor Arghezi

  1. Pingback: Matinal ca niciodată | Ţara vorbelor în vânt

  2. Pingback: 59 de principii ale profesorului de succes (12, 13) | innerspacejournal

  3. Pingback: Delvoye « schtiel

  4. Pingback: Oktoberfest « O lume in imagini

  5. Pingback: Rosner « schtiel

  6. psi says:

    este poezia mea preferată din arghezi, ştii?

  7. Pingback: A Dream by Edgar Allan Poe… « androxa

  8. Pingback: Help « schtiel

  9. Pingback: Yanastasia « O lume in imagini

  10. eumiealmeu says:

    sunt atât de multe poezii pe care le pot folosi atât copiii cât şi cei mari… de ce s-or omorî unii profi să se folosească la clasele mici de poeţi criptici pentru cei în formare? (mă refer la ultima mea postare!)
    eu l-am adorat de când mă ştiu pe Arghezi – direct, simplu, concret. şi dacă avea vreun simbol era atât de puternic de-l primeai drept în plex… direct, cum spuneam🙂

  11. mihai says:

    Mie mia placut pentru ca in strofa a doua a facut rime foarte bune nu doar in strofa a doua ci si in toata poezia.
    A facuto cu mare calm aceasta poezie si eu iti spun succes la toate creatile tale de acum si pana in vitotor

Leave a Reply

