Interior- Otilia Cazimir

Rămâi!...
Pe la ferestre a trecut un fulg: e cel dintâi...

Tu ştii că dacă pleci mi-e frică.
Aş vrea să-mi spuie cineva pe nume...
Mă simt aşa de singură şi mică,
De parcă numai noi am fi pe lume.

Prin geamul aburit şi transparent,
Se uită-afară florile din glastre,
Cu gâtu-ntins spre soarele absent.

Se-ntunecă. Şi focul, prin unghere,
Învălmăşeşte pâlpâiri albastre
Cu umbre nestatornice şi moi.

Ascultă... oare ce se-aude?...
Cu haina ruptă, plină de noroi,
Cu plete ude,
Se uită Toamna în odaie
Şi-mi bate-n geam cu degete de ploaie.
I-e frig. Şi a simţit, de-afară,
Că-n suflet am păstrat un colţ de vară...

Oglinda a cuprins odaia toată
În apa-i plumburie şi-ngheţată.
- Rămâi!...
		Afara ninge cu petale
De crizanteme artificiale,
Şi nu mai trece niminea pe stradă...

În mâna mea întinsă las’ să cadă
Risipa albă-a gândurilor tale,
Şi ne-om privi, când tu vei fi tăcut,
Surprinşi că încă ne iubim ca la-nceput.

Din volumul „Fluturi de noapte”, 1927

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Interior- Otilia Cazimir

  1. Pingback: 59 de principii ale profesorului de succes (6) | innerspacejournal

  2. Reacţie

    Parca simti în prefior
    Al toamnei suflu ce se-ndreapta
    În molcom zbor….
    Spre Romania pustiita,
    De bravul ei distrugător.

    Madi şi Onu

  3. Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.

  4. Pingback: Vagabonzi pe plaiul mioritic | Ţara vorbelor în vânt

  5. Mihai Enache says:

    Buna ziua,

    Va contactez pentru ca am descoperit de curand blogul dvs. si as dori sa va propun un schimb de link-uri.
    Eu afisez link-ul dvs pe http://hobby-center.ro/ in sectiunea parteneri, si doresc ca dvs. sa afisati link: http://profiart.ro/ si nume: Panza Pictura.

    Daca sunteti de acord cu schimbul de link-uri astept raspunsul dvs la webmaster@e-rom.ro

    Multumesc,
    Mihai Enache

Leave a Reply

