Un alt soi de datura

Pentru Alex 🙂

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in personal. Bookmark the permalink.

19 Responses to Un alt soi de datura

  1. Nu stiam ca-i spune Datura!
    Pe la noi e Trompeta Ingerilor, am si eu un exemplar tinerel care inca nu a facut flori.

    • oanaclara says:

      Am vazut pe net ca sunt o groaza de soiuri de datura. Eu am in ghiveci una asemanatoare cu cea de mai sus si astept sa infloreasca.
      Si aici i se spune si Trompeta Ingerilor.
      De la Gogu (Google) am aflat ca datura din pozele mele se numeste stiintific Datura Innoxia, iar cea fotografiata de Alex, Datura Wrightii.🙂

  2. Alex says:

    Sărut mâna, Oana! Tare îţi mulţumesc pentru dedicaţie! Ce frumoase sunt “trompetuţele” tale! Uite, am ami aflat încă o denumire: “trompeta îngerilor”! Asta e mai poetică. Eu am găsit-o pe cea de “ciumăfaie” (aşa mai râd de câte ori rostesc cuvântul!) în …Formula AS. O aveam în grădină, dar nu ştiam cum se numeşte. Acum am aflat că i se spune şi Datură şi că sunt mai multe varietăţi, toate frumoase!
    Îţi doresc o zi minunată, dragă Oana!🙂

    PS. Deşi este foarte frumoasă, cu totul specială, cum ai putea să-i spui unei femei că e frumoasă ca o …ciumăfaie / datură / trompetă?😀 Ce idei mai am şi eu…

    • oanaclara says:

      Cu placere! Abia astept sa infloreasca datura mea din balcon. Promit ca ii fac poze. Sta de cativa ani in ghiveci si…nimic. Anul acesta vad ca are 3 boboci.😀😀😀 Ciumafaia creste libera pe camp si e tot un soi de datura. E otravitoare. Presupun ca poti spune asa unei femei care are doua calitati: frumoasa si rea, dar trebuie sa fii pregatit inainte: ori sa n-aiba cu ce arunca dupa tine, ori sa fii bun la fuga.😀

      • Alex says:

        😀 Ha, ha! Asta cu fuga e tare de tot! Zi-i complimentul şi fugi!

      • He he, o sa radeti! Mai exista o floare numita Papalau! :))

      • oanaclara says:

        Mi-ai adus adus aminte de prima serie de elevi…le dadusem lucrare de control la stiinte. Era ceva legat de plante cultivate si plante salbatice. Unul dintre elevii mei a dat niste exemple…😀 ciubotica cucului, mustata flacaului, coada calului, besina porcului, curu’ gainii. Din punct de vedere stiintific, raspunsul era corect. Nimeni nu cultiva asa ceva. Pot zice ca am tras o portie maaare de ras cand am citit lucrarea aceea.
        Bine…besina porcului nu e planta , ci o ciuperca, dar era trecuta acolo printre alte exemple la fel de trasnite.

      • oanaclara says:

        @ Alex
        Da, ca atunci cand arunci grenada si fugi.😀

  3. Theodor says:

    Frumoasa floare, vorba lui George, nu ma gandeam la flori cand am vazut titlul.

    • oanaclara says:

      Ai facut si tu ca fetita din “Papadia”. Ion Agarbiceanu are in volumul “File din cartea naturii” o povestire in care , fetita, eroina principala e mirata ca papadiile se numesc asa…un nume ciudat pentru o floare atat de frumoasa. Si ea le-a botezat in gand “Luminite” .

  4. Vreau poze si cu Ciumafaia si cu pămpălaul………ma rog, păpălaul……

  5. Hm, pampalaul arata chiar estetic in prima poza……
    Nu stiu demumirile plantelor…..imi amintesc insa de lacramioarele din gradina bunicilor, de “regina noptii”……ah, ce miresme………Ramaneau asa vesele si vioaie chiar daca se pișălea câinele pe ele de vreo trei ori pe saptămana cand uitam portita deschisa

Leave a Reply

