Invitatie la…Perseide

Pentru supestitiosi o stea cazatoare poate indeplini o dorinta, pentru romantici e o placere sa observe impreuna cu persoana iubita stelele cazatoare , iar pentru oamenii de stiinta acestea se numesc Perseide si pot fi urmarite ori de pe un camp nepoluat luminos de surse artificiale de lumina, ori de la vreun telescop.

Anul trecut , din pricina cetii, am vazut la Observatorul Astronomic doar doua stele cazatoare, dar picii mei au fost foarte incantati si de atat. Bineinteles ca si in noaptea aceasta vom merge sa le vedem. Inca nu am hotarat daca fugim undeva pe camp sau la Complexul Muzeal de Stiinte ale Naturii.

Nu sunt un fotograf extraordinar si pentru ca stiu ca altii pot face poze mult mai reusite decat ale mele, invit (daca au timp, chef si rabdarea necesara) pe Adrian , Alexandru , Costin, Dan, George , Irina , Marian , Zamfir si pe cine-o mai dori si-o mai pofti sa fotografieze stelele cazatoare si sa ni le arate si noua in toata splendoarea lor.🙂

Iata cateva informatii despre Perseide culese de aici:

Perseidele au fost observate de peste 2.000 de ani si sunt asociate cu cometa Swift-Tuttle care orbiteaza in jurul Soarelui o data la fiecare 133 de ani. In fiecare an, in luna august, Pamantul trece printr-un nor de resturi de la coada cometei, format din fragmente de gheata si praf cosmic. Aceste ramasite intra si ard in atmosfera Terrei datorita frecarii cu aerul generand dare luminoase pe cer.

La noi, acest fenomen a putut fi observat incepand cu noaptea de 8 august, numarul maxim, 20-30/ora, va putea fi observat in noaptea de vineri 12 august incepand cu ora 22:30.

In acest an, Luna este in faza de Luna plina, iar numarul meteorilor vizibili va fi mult mai mic decat de obicei, din cauza luminii puternice a satelitului nostru natural.

Curentul maxim va putea fi observat pe 13 august in jurul orei 2:30, cand se estimeaza ca vom putea observa pana la 100 de stele cazatoare, incepand cu miezul noptii si pana dimineata.

perseide

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Eveniment, personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

16 Responses to Invitatie la…Perseide

  1. Daca nu ma ucide somnul…maine ma voi ocupa de cadrele trase in noaptea aceasta.🙂 Multumesc de informatie Oana, nu stiam ca aceasta e noaptea Perseidelor!

    • oanaclara says:

      Cu placere! Abia astept sa vad poze!🙂

      • Da, am o mica problema tehnica: In urma cu cateva luni am pozat cateva cascade folosind telecomanda din dotare. Si deoarece in procesul fotare a cascadelor implica tavalirea subsemnatului prin iarba de pe malul apei, telecomanda a fost oferita drept ofranda spiritelor care salasluiau in garla. Drept urmare, in noaptea aceasta am sa ma folosesc din plin de… noroc!🙂 o sa stau cu mana pe declansator…

      • oanaclara says:

        Se mai intampla. Arta cere sacrificii.🙂
        Am inteles ca aparatul trebuie setat pe ISO cat mai mare posibil si ca iti trebuie un trepied (citisem pe undeva ca ai asa ceva). Se pare ca mai ai nevoie de reflexe bine dezvoltate si noroc. Iuteala de mana iti doresc!

      • Un ISO cat mai mare posibil fara sa dea zgomot de imagine e bun cand nu trebuie surprinsa miscarea subiectului si cand nu ai trepied. Cand folosesti trepied, e bun ISO 100 sau 200(la 200 nikonul se simte cel mai bine) si un timp de expunere mai lung, in felul acesta pot fi surprinsi in acelasi cadru meteori ce se succed la cateva secunde interval. De ex la un timp de expunere de 30 de secunde deja e surprinsa in fotografie miscarea de rotatie a pamantului. Dar… orice tremur al camerei se va vedea in dunga de lumina!🙂 De asta aveam nevoie de telecomanda!🙂

      • oanaclara says:

        Am mai zis, sunt fotograf amator. Tu stii mai bine.🙂 Eu inca n-am ajuns in faza aceea cu utilizare a trepiedelor,etc., etc. Imi place sa surprind tot felul de chestii, dar la capitolul tehnica mai am multe de invatat. Multumesc pentru informatii!

  2. Pingback: Reed Flute « O lume in imagini

  3. Pingback: Vandenberg « O lume in imagini

  4. Zamfir POP says:

    Din păcate, cu “săpuniera” mea nu am nici o şansă de a reuşi o astfel de fotografie.
    Am intenţia de a admira Cerul la două noaptea. Vă poi povesti, poate. Dacă nu, vă voi povesti luni despre o nouă hălăduială peste şi prin Cheile Turzii. Împreună cu Colegul Blogger Ulise, evident!
    Să aveţi o noapte senină!

    • oanaclara says:

      Pai hai sa infiintam un club al proprietarilor de sapuniere! Vin si eu cu a mea.🙂 Stiu ca astfel de poze sunt dificil de facut,de-asta am invitat pe cei ce cocheteaza cu fotografia sa incerce sa realizeze cateva. N-am de unde sti cu ce fotografiaza fiecare.
      George scrisese pe undeva pe blogul lui despre un trepied si am presupus ca pune ceva ca lumea pe el. Aceeasi presupunere o am si pentru Costin pentru ca am impresia ca a facut o meserie din fotografie. In rest…habar n-am.
      Astept sa vad impresii pe blogul tau!
      Noapte linistita!

  5. jean says:

    nicio replica dupa noaptea perseidelor? Inainte v-ati dat mari cocosi!;)

  6. Nu am stiut sa ma uit dupa stele , aiurita cum sunt….
    Desi ma tem ca n-as fi vazut nimic din cauza norilor
    Stele cazatoare………o sa ma binoclez in noaptea asta….daca au cazut in 13, de ce nu si in 15?😀

Leave a Reply

