Cimitirul vesel- Sapanta

Nu stiu de ce , dar imi aminteam din copilarie altfel acest cimitir. Parca era undeva in afara localitatii Sapanta… M-am lamurit citind despre vechiul cimitir din Sapanta.🙂 Se pare ca m-a impresionat mai mult tintirimul batran , de mi-l aminteam mai clar decat cel pe care l-am fotografiat in aceasta vacanta.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in calatorii, personal and tagged , . Bookmark the permalink.

19 Responses to Cimitirul vesel- Sapanta

  1. Hehe, parintii mei chiar maine vor pleca sa viziteze cimitirul Sapanta. Le-am aratat acum pozele din acest articol asaaaa, ca un preview😀.

    • oanaclara says:

      Vreme frumoasa le doresc! Ar putea trece si pe la Sighet sa vada Memorialul durerii. Eu eram cu un grup de pici si nu ar fi inteles prea multe din ceea ce e acolo,asa ca am zis “Pas”.

  2. Blue says:

    Nu am văzut cimitirul vechi, dar am avut o stranie senzaţie de deja vu când am văzut pozele de aici: http://maramuresh.wordpress.com/2010/07/30/cimitirul-batran-din-sapanta/
    M-am uitat mai atent şi, nu ştiu de ce, mi-au venit în cap statuile din Insula Paştelui… cumva, pozele din jumătatea de jos, îmi amintesc de alea… şi de un cuvânt: Neclintire…
    Straniu …

  3. E impresionant!
    Candva, intr-o vacanta, am sa-l vizitez, imi doresc de multa vreme sa vad Maramuresul.

  4. jean says:

    commentul meu a disparut! Ce ai facut?

  5. Minoki says:

    Am auzit demult despre acest cimitir, da niciodata nu l-am vazut real.

  6. Alex says:

    Sper să ajung într-o zi pe-acolo. De câte ori mi-am propus, a intervenit câte…ceva. Dar mă bucur că l-am “revăzut” aici, la tine pe blog, Oana!🙂

  7. eumiealmeu says:

    am fost la Săpânţa şi iarna – pe un ger de mureai şi vara – pe caniculă. trebuie să recunosc, aş sta ore în şir să mă uit la fiecare cruce. după ce i-am agasat pe toţi şi vara şi iarna – pentru că toţi sunt normali, doar eu ies din tipare! – mi-au promis că mă vor lăsa să plec singură şi să stau şi zile şi nopţi acolo.
    îmi imaginez ce-ar fi dacă ar îndrăzni cineva din Oltenia, Dobrogea, Moldova… etc să scrie pe crucea soţului, soţiei epitafuri… scandalul cu clopotul netras la Surdu ar fi nimic faţă de ce ar izbucni atunci…

    • oanaclara says:

      Nu iesi din tipare, ai doar un altfel de curiozitate, asemanatoare cu a mea.
      Nu ma intereseaza ce imi fac vecinii…de fapt pe multi nu ii cunosc, ma doare-n cot de scandalurile de 2 lei de la tv , dar cand dau de ceva cu adevarat interesant , trebuie sa studiez fenomenul / obiectul pe toate partile, eventual sa il demontez daca se poate.😀
      Nu e obiceiul sa se scrie astfel de epitafuri in alte zone ale tarii. Se pare ca maramuresanul e nascut poet. Si la nunti soacrele isi compun una alteia versuri,din cate am inteles. De ce n-ar face-o si la inmormantari,nu?😀

    • oanaclara says:

      Apropo de epitafuri…cica o poza face cat o mie de cuvinte. Iata de ce unii pun pe cruce ASA CEVA .😀

  8. Si mie mi-ar place sa il vad
    Pana la urma este vorba de o alta viziune asupra mortii, una mai senina , care permite fiecarui muritor sa se ia in ras chiar si in perspectiva inexistentei materiale🙂
    I-am auzit pe multi ca “nu e nimic special” ca “mai bine nu mergeau”. Nu stiu ce se asteptau sa vada, stafii care compun bancuri sezand pe bordurelele mormintelor?
    E clar, trebuie sa ajung pe acolo vara🙂

    • oanaclara says:

      Exact. Iti trebuie ceva timp sa citesti toate epitafurile , dar daca se poate,de ce nu? Eu nu am avut atata timp ,asa ca am prins din fuga ce s-a putut.

Leave a Reply

