La brânduşe

Duminică am evadat  din oraş şi ne-am oprit un pic în pădurea de la Hanu Conachi.

Acolo înfloriseră brânduşele. Sunt o specie aparte, albe cu dunguliţe mov. Picii mei erau tare încântaţi când descopereau câte un pâlc de brânduşe printre salcâmi .

N-au lipsit nici perlele . În timp ce ne plimbam ,  Dănuţ a constatat ca nu se mai vedea şoseaua şi mă tot întreba dacă ne-am rătăcit.🙂 Ştiind ca undeva in pădure e o unitate militară a pus o groază de întrebări:

– Ce se întâmplă dacă vin soldaţii cu tancul după noi? Dacă ne urmăreşte vreunul cu o puşcă cu lunetă? Putem să împrumutăm o mitralieră să vedem cum trage?

L-am liniştit , spunându-i că acolo nu au soldaţii tancuri , iar puşti cu lunetă văd probabil in cele mai frumoase vise ale lor. Şi nu, nu putem să mergem la soldaţi să le cerem o mitralieră.

Acolo, între salcâmi am aflat de la mătuşa mea că, acum câteva zeci de ani exista un obicei legat de apariţia brânduşelor. Când acestea începeau sa înfloreasca, copiii satului culegeau cât de multe puteau.  Se spunea că dacă aduceau acasă  multe , cloştile vor scoate mulţi pui.🙂

Am scos câteva din solul nisipos , pentru a le arăta picilor cum cresc brânduşele.

Spre ruşinea mea, am uitat aparatul foto acasă, dar am fotografiat două floricele pe care le-am răsădit în ghiveciul în care cu o săptămână în urmă plantasem o zambiluţă . Acum cresc toate trei în bună tovărăşie.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in De-ale lui Dănuţ :), personal and tagged , , , . Bookmark the permalink.

12 Responses to La brânduşe

  1. DianaEmma says:

    Ce ieșire frumoasă.😀 Păcat într-adevăr că nu ai avut cu ce face poze.😛

    • oanaclara says:

      Inainte ma plangeam ca am un BenQ care decedeaza cand iti e lumea mai draga. Acum am o jucarie noua…un Cannon dragut, numai bun de pus in poseta. Din pacate n-am catadixit sa mai gandesc ca mi-ar trebui vreunul din ele.
      Poate alta data. Nu voi rata pentru nimic in lume perioada cand salcamii sunt infloriti.

      • DianaEmma says:

        Eu mi-am învățat demult lecția că e bine să îl iau oricând la mine.😀 Nu se știe niciodată ce apare numai bun de pozat, mai ales la ieșiri.

      • oanaclara says:

        Pai si eu am unul mai tot timpul prin geanta. De data asta am pus acumulatorul la incarcat si de-asta presupun ca l-am uitat.

  2. Alex says:

    Foarte frumoasă plimbare! Asortată cu flori minunate şi cu “perlele” micuţilor. Da, chiar aşa, dacă veneau ăia cu tancu’? E bine să fii prudent în ziua de azi!😀 Tare simpatici!

    Frumoase floricele! Aş fi fost tare curios să văd o pădure plină de brânduşe. Eu am pozat (şi pus pe blog) brânduşe plantate, dar cele sălbatice sunt cele mai frumoase.

    O mică sugestie: şi eu uit de multe ori camera, dar telefonul are o cameră “de rezervă” destul de performantă, cât să nu ratez lucrurile faine pe care le întâlnesc. Cele mai multe poze le am făcute cu telefonul. Este mereu la îndemână!

    O primăvară frumoasă, ţie şi flăcăilor!

    • oanaclara says:

      Brandusele erau palcuri de cate 3-4 la un loc. Inca nu inflorisera atat de multe ca sa formeze un covor.
      Am vazut acum cativa ani intr-o padure din Dobrogea, langa localitatea Cerna un covor de ghiocei. Nu aveai pe unde sa calci printre ei . Era extraordinar de frumos.
      Legat de camera foto a telefonului-despre morti numai de bine!😀 Danut stie de ce.🙂
      Primavara minunata sa ai!

  3. psipsina says:

    plimbarea perfectă aş spune: tu şi picii tăi, brânduşele, primele semne de primăvară, pădurea, linişte.
    un strop de rai pe pământ.
    îţi mulţumesc pentru că îl împarţi cu noi.

  4. madMe says:

    Frumoase flori si frumos mod de a-ti petrece timpul.

  5. Aliosa says:

    Nimic nu-i mai plăcut ochiului decât pădurea plină cu flori de primăvară . Iar când plimbarea se face in pas lent alături de doi ingerasi ce pun mereu intrebări nevinovate dar foarte la obiect,ea devine plină de un farmec aparte ce nu se uită usor. Că a lipsit aparatul foto, nu-i mare bai că primăvara abia a inceput iar brândusele si asa nu erau inflorite. Important a fost momentul si misterul declansat de intrebările istete ale picilor drăguti ce-mi aduc aminte de zilele copilăriei mele când toate intrebările ce i le puneam bunului meu tată erau despra ARMATĂ si RĂZBOI, mitraliere si tancuri.
    Să-ti trăiască „ picii” OANACLARA si să joci cu foc la nunta lor.
    Repetă duminică plimbarea si ia si aparatul foto cu tine căci brândusele chiar au inflorit !
    O seară linistită vă doresc .
    Alioșa.

    • oanaclara says:

      Ai dreptate in mare masura. Partea urata e ca stau prost cu timpul iar acea padure e cam la 50 km de Galati. Cred ca o mai vedem cand infloresc salcamii.
      Seara placuta sa ai!

Leave a Reply

