Pe mugure de vis

Răpeşte-mă şi du-mă
undeva departe să prind fericirea într-un infinit albastru;
nu vreau amăgiri deşarte –
creează-mă întâi
să prind lumina nopţii din ochii tăi
cu mâna tremurândă,
apoi să-ţi mângâi inima cu buzele încinse
de şoaptele nebune
că tu eşti acela ce îl strig pe malul îndepărtatului izvor .

Poartă-mă desculţă
şi du-mă mai departe,
păşind pe întinsul alb cu suflete de îngeri,
iar timpul să nu-l laşi să treacă peste mine,
mai bine-l duci să treacă-nsângerat
prin macii din răzoare .

Să mă strângi de mijloc
când lumina cade blând dintr-un colţ de cer
peste două inimi
că din mâna ta înmuguresc vise
şi picură …

Nu plânge, sunt fericită, sunt fericită ! …


 

Sursa:

http://reteaualiterara.ning.com/profiles/blogs/pe-mugure-de-vis

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , . Bookmark the permalink.

21 Responses to Pe mugure de vis

  1. coramica says:

    Fain, aI scris-o tu?

  2. Macii nu puteau lipsi din poezia asta frumoasa.

  3. Oana, esti o fire romantica…nu stiu de ce, dar am avut impresia initial ca tu ai scris poezia, e superba oricum🙂

  4. VictorCh says:

    Poezia este frumoasa, da’ nu stiu de ce (naratoarea) ar trebui sa fie rapita: de buna voie nu vrea sa vina?

    Iar imaginea (TOT foarte frumoasa) din final – CE ar trebui sa simbolizeze? Faptul ca ‘situatia e albastra’?

    Sper sa nu supere glumele mele prozaice pe marginea acestei poezii frumoase…

  5. vacitim says:

    si mie imi place poezia. e draguta.🙂

    • oanaclara says:

      E foarte bine scrisa. Uneori , cand gasesc pe “Reteaua literara” texte ce mi se par deosebite, le “imprumut” si le public pe blog pentru a le face cunoscute. Nu toata lumea are cont pe NING.

  6. Blue says:

    Oana, în adolescenţă scriam şi eu poezele dinastea… nu ştiu dacă le-ai văzut la mine pe blog la categoria “Picătura de cerneală”…
    http://romanicablues.wordpress.com/category/picatura-de-cerneala/
    ***
    Dacă

    Dacă aş fi orb,
    Lumina mea ar fi stelele din ochii tăi.
    Dacă aş fi surd,
    Muzica mea ar fi râsul tău cristalin.
    Dacă aş fi bolnav,
    Alinarea mea ar fi mângâierile tale.
    Dacă aş fi poet,
    Iubirile mele ar purta numele tău.

    Dar,
    Cum nu sunt,
    Nici orb, nici surd, nici bolnav, nici poet,
    Tu rămâi ce-ai fost:
    O clipă
    dintr-o eternitate netrăita,
    Un gând
    dintr-o carte nescrisă,
    O picătură
    dintr-un ocean nedescoperit,
    Un parfum
    Dintr-un vis albastru.

    ***
    Numele tău

    Când plânge cerul,
    ploaia îţi rosteşte numele
    Când râde curcubeul,
    culorile scriu numele tău,
    Când cântă natura,
    păsările ciripesc numele tău,
    Doar eu, când sufăr,
    Nu pot să expir numele tau.

    ***
    Mi-e dor

    Mi-e dor de albastrul pur,
    Care-ţi sclipeşte în privire,
    Mi-e dor de negrul fluid,
    Care-ţi curge în păr,
    Mi-e dor de roşul intens,
    Care-ţi arcuieşte zâmbetul,
    Mi-e dor de curbele calde,
    Care îţi conturează fiinţa,
    Mi-e dor de indecenţa,
    Frumuseţii tale,
    Mi-e dor.

    Mi-e dor de amintirea zilelor cu iz de cafea
    Şi sclipiri de azur,
    Mi-e dor de penumbra nopţilor demente
    Cu atingeri fierbinţi,
    Mi-e dor de voluptatea dulce, calină,
    De moscul parfumului tău,

    Mi-e dor de tot.
    Dar ce folos?
    Ce-a fost s-a dus, s-a terminat.

    • oanaclara says:

      Sincer , nu remarcasem poeziile. Cand am mai intrat pe blogul tau am observat un fel de estetica a uratului legata de politicul romanesc.🙂
      Poeziile sunt frumoase. Ai putea sa mai scrii.

  7. coramica says:

    Oana, acum, sincer, ma stii ca eu de obicei iti spun in fata: nu e corect fata de un poet, oricat de prost sau bun ar fi, sa-i copiezi poezia si sa o pui pe blog. Daca neaparat vrei sa o pui, folosesti ghilimele , sau scrii: “am vazut pe net poezia asta…”,in caz ca uiti numele autorului. Eu sunt pe Reteaua literara, citesc poeziile de acolo, dar nu le copiez, notez numele autorului si revin la el de cate ori doresc. Nu e bine ce faci tu,nu te supara!

  8. coramica says:

    Bine, nu am observat, scuze.

  9. VictorCh says:

    Saraca Oana! Cu cateva luni in urma o ‘probozisem’ eu pe tema mentionarii sursei (solicitand ca pe cat posibil s fie mentionata sursa primara, si doar daca aceasta nu ii este cunoscuta sa mentioneze doar sursa cea mai recenta (chiar daca indirecta) de unde a aflat si copiat/adaptat textul/imaginea/etc); acum ‘o iei in tarbaca’ dumneata…
    Sa stii ca – din cate bloguri cunosc eu – Oana este cea mai constiincioasa in mentionarea (CU LINK) a surselor (chiar daca am constatat ca o parte nu sunt linkuri active) dintre toti bloggerii care folosesc pe blogul lor SI material care nu este original (nu este creatia lor proprie).

    • oanaclara says:

      Eu sunt de obicei tinta suturilor undeva…cu ce-oi fi gresit…habar n-am. Exist, cred ca asta e problema.🙂

      • VictorCh says:

        1. Daca te gandesti putin (retroactiv) la impresia generala lasata, cred ca vei fi de acord ca (oricat de mica ar fi) Cora are intentii bune, doar aici atentia (si exprimarea) i-au ‘schiopatat’ putin – si sunt convins ca nu din rautate.
        2. Ai cumva ‘acolo’ un magnet care le atrage?😛😀
        Lasand gluma la o parte, si eu trecusem (destul de indelung) prin aceasta faza. Acu’ ori oi fi invatat eu sa ma exprim mai ‘diplomatic’ (si/sau mai exact, incat sa nu-mi fie rastalmacite ideile mele initiale), ori – de cand am mai ‘inaintat in varsta’, ca sa folosesc eufemisme – se mai sfieste lumea sa ma ‘repeada’, ori amandoua, am cam scapat (oarecum – nu fara exceptii) de a fi o asemenea ‘tinta’.
        Iar in cazul de fata ai si dumneata o (micuta) catime de vina: in loc sa fi precizat sursa dupa text, ai precizat-o dupa poza, incat se cam ‘pierde’, se cam ‘confunda’ cu toata poliloghia care urmeaza dupa “Share”. (Sau poza ai luat-o impreuna cu textul, din aceeasi sursa, incat n-ai precizat sursa intre ele? Chiar si atunci situatia ar fi putut ‘avea leac’: sursa precizata inaintea textului, nu dupa poza.
        Oricum, este neesential – bine ca ‘s-au limpezit apele’.

      • oanaclara says:

        Cora e catelui Denisei.🙂 Stiu ca nu aveai de unde afla asta…doar daca ii citeai blogul. Nu o acuz de nimic pe Denisa. Imi e draga.

Leave a Reply

