Ce faci in caz de accident rutier

https://i1.wp.com/www.juridice.ro/wp-content/uploads/images/accident_rutier_3_865413056.jpg

Am gasit pe Promotor un articol interesant pentru cei care nu au avut niciodata evenimente in trafic. Eu personal am trecut printr-o astfel de situatie si stiu cum se procedeaza. Articolul poate fi citit aici.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Stiati ca... and tagged , , , . Bookmark the permalink.

24 Responses to Ce faci in caz de accident rutier

  1. Paul says:

    ce ai patit in trafic ???

    • oanaclara says:

      E o poveste mai veche cu o strada ingusta, multe masini parcate pe dreapta,o Oana obosita si fizic si psihic si grabita pe deasupra, un mos cu o dacie veche care a insistat sa dau cu spatele toata strada aia pentru ca partea mea de strada era blocata ,desi el abia trecuse de colt si imi venea din fata. La un moment dat mi s-a parut ca in spatele unei dubite albe era loc de parcare si am virat dreapta . Am reusit sa indoi un Audi A4. I-am dat asigurarea si si-a reparat omul masina. A mea e intacta. N-are nicio zgarietura.

  2. VictorCh says:

    1. Referitor la imprejurarile accidentului dumitale: in imprejurari similare, la refuzul “preopinentului” de a da inapoi cam lungimea masinii (el avand pretentia ca eu sa merg in mars-arier peste 100 m printre coloane de masini stationate, cu spatiu liber intre ele doar cu vreo doua palme mai lat decat latimea masinii) eu am coborat din masina, am incuiat-o (acolo, in drum) si am plecat pe jos (pana in prima scara de bloc, de unde am revenit imediat ce “preopinentul” isi luase – de-voie-de-nevoie – masina de acolo, si am plecat in treaba mea).

    2. Referitor la articolul dumitale, exprimarea este foarte imprecisa: dumneata te referi la ceea ce ai de facut atunci cand ESTI PARTE intr-un accident relativ usor, pe cand eu (pana la citirea articolului din ProMotor) ma gandisem ca intrebai daca stii ce avem de facut daca ASISTAM la un accident grav (si ma pregatisem sa raspund ca “ma tirez” cat de repede pot, pana nu e nevoie sa fie chemata ambulanta PT MINE, ca am lesinat din cauza vederii sangelui – un accident usor, care nu produce decat zgomot si sticla sparta si/sau tabla indoita nici nu le mai bag in seama).

    3. Referitor la articolul din ProMotor:
    “Compania de asigurări nu va plăti despăgubirea dacă ambele maşini implicate în accident au acelaşi proprietar.”
    DAR DACA proprietarii sunt nominal diferiti, dar in fapt sunt sot-sotie, sau frate-sora (sau frati, sau surori), sau parinte-copil – adica daca au “buget” comun? (As fi intrebat prin comentariu acolo, dar n-am gasit imediat formularul de comentarii, si “nu mi-am mai batut capul” sa caut…)

    4. Off-topic: Nu stiu CUM e setat blogul asta, sau CE FEL de linkuri postezi in el, da’ – atunci cand am dat clik pe linkul catre articolul din ProMotor – mi l-a deschis IN LOCUL articolului dumitale, in loc sa mi-l deschida in tabel alaturat, ceea ce a facut sa “pierd” (si sa fiu nevoit sa re-tastez) prima parte a acestui comentariu. Daca n-ai nimic impotriva (si daca este posibil) n-ai vrea – daca te rog eu frumos – sa modifici setarile blogului (sau tipul linkurilor postate pe el – nu stiu DE UNDE anume e baiul) astfel incat linkurile din blogul dumitale sa se deschida NU – IN LOCUL blogului dumitale, ci (in mod automat) LANGA acesta, in alt tabel? Multumesc!

    • oanaclara says:

      1.Ideea e ca ma grabeam si am zis ca nu ma mai cert cu nebunul ala pentru o tampenie. Ar fi trebuit,intr-adevar sa cobor si sa plec. Greseala a fost a mea, am reparat-o, asta e …se mai intampla.
      2. In caz de accident cu victima incerc sa sun la 112 . Asta e cea mai la indemana solutie, desi e posibil sa gasesti niste cretini la celalalt capat al firului. Acum vreo 2 veri , in fata mea pe trotuar s-a prabusit din pricina caldurii o doamna. Statia de ambulanta era la 2 strazi de noi. Am sunat la ei, cu greu s-au urnit de acolo, a trebuit sa ma duc dupa ei sa le arat drumul pt ca pasamite nu cunosteau zona iar cand au reusit sa aduca biata femeie in simtiri au intrebat-o cat a baut desi nu mirosea a bautura. Doamna era cardiaca.
      3. In general e ok ceea ce au scris astia de la Promotor. Nu prea am timp de despicat firul in 4.
      4. Verific si setarile. Invat si eu pe parcurs.🙂

      • VictorCh says:

        1. Nu sa fi plecat, ci “sa te fi facut ca” pleci (e mult prea mare amenda si taxa pt ridicarea masinii in cazul blocarii unui drum).

        2. La 112 sun si eu de fiecare data (INCLUSIV pt betivi cazuti pe strada: sunt si ei oameni – sau aproape), dar nu stau pe-acolo ca sa vad ce se mai intampla.
        De regula de la salvare mi se cere sa stau acolo ca sa astept ambulanta – le raspund ca am altceva de facut, si ca ei sa procedeze cum cred ei de cuviinta – sa trimita ambulanta sau sa n-o trimita, eu simt ca mi-am facut datoria si i-am instiintat. De FIECARE DATA cand – in asemenea imprejurari – am avut feed-back (cam in un sfert dintre cazuri, poate ceva mai mult, dar sub o jumatate) ambulanta A VENIT – chiar daca n-am “monitorizat” si felul in care a “solutionat cazul” (dpdv medical). (Asta se petrece in Timisoara, nu pot sa generalizez pt restul localitatilor tarii).

        3. Da, in general e OK (si de bun-simt) – eu ma referisem la un (probabil rar) caz punctual.
        A propos – mi se pare aiurea ca in cazul unei autobaze (spre ex) – sau al unei firme de transport rutier, fie de marfa, fie de persoane – cu zeci sau sute (sau poate mii) de vehicule, sa nu fie despagubit soferul (nevinovat) ghinionist pt repararea masinii, daca aceasta este asigurata impotriva accidentelor si daca accidentul s-a produs (prin ghinion) cu alt vehicul al aceleiasi firme proprietare.

        4. E normal! Niciunul dintre noi nu s-a nascut invatat. Nu intentionase sa fie o critica, ci eu doar semnalasem un aspect care IN OPINIA MEA ar trebui modificat (era posibil sa nu-l fi sesizat). (Ba se mai putea – se mai poate – si ca dumneata sa consideri de cuviinta ca ASA sa se petreaca lucrurile in mod intentionat – poate ca o fi putand (!) exista si vreun motiv pt asta.)

      • oanaclara says:

        Legat de 3. e ciudat ,intr-adevar.

      • paul says:

        e normal sa te roage sa ramai langa cazul semnalat. Daca e o gluma proasta, pe cine sa traga la raspundere?!

      • VictorCh says:

        Consider ca este intr-adevar normal ca ei sa-mi ceara mie asta – NU din motivul invocat de dumneata (in cazul unei “glume proaste” e simplu: tragi la raspundere proprietarul numarului telefonului mobil – in cel putin 90% din cazuri e depistabil chiar daca suna de pe cartela preplatita (teoretic) anonima) ci pt ca echipajul ambulantei sa gaseasca locul mai usor si pt a-i indruma pe membrii sai mai precis spre locul concret unde se gaseste potentialul pacient (cazut, deci in principiu mai greu detectabil de la distanta).
        Dar consider ca este la fel de normal SI ca eu – ne-trecand indiferent pe langa caz, ci INDEPLININDU-MI indatorirea civica de a anunta cazul pt a solicita ajutor specializat din partea celor a caror indatorire profesionala ACEASTA este – sa nu-mi neglijez treburile MELE (mai ales daca – asa cum se intampla deobicei – sunt grabit), caci daca-mi las EU treburile mele deoparte si nu ma ingrijesc EU de ele, este FOARTE putin probabil ca altcineva sa se ocupe de ele in rastimp (sau chiar si DUPA aceea – chiar daca ar fi tardiv).

  3. Blue says:

    Ce-i drept nu mi-ar fi plăcut să fiu în una din cele două maşini…

    P.S. Eu numeam poza: “Şi uite, aşa s-a născut Lăstunul…” …😀
    Gici de ce …

    • oanaclara says:

      😀😀😀 Eu am zis initial ca oamenii au vrut sa economiseasca ceva spatiu de parcare si au asezat masinile un pic altfel.

      • Blue says:

        Păi ce? Eu ziceam undeva că… “treaba” nu s-a făcut în parcare?😀 (Sper că apreciezi străduinţa mea dea a-ţi da dreptate😀 )

      • oanaclara says:

        Si se mai zice ca femeile se gandesc la tampenii…😀😀😀
        Ooook, apreciez stradania.

      • VictorCh says:

        Blue, toate ca toate, da’ eu acolo in poza nu vad implicata in situatie nici o Dacie. CUM ti-a venit dumitale ideea ca un biet Lastun ar aparea din asa ascendenta nobila? Macar daca spuneai si dumneata ceva de un Smart…
        (Cat despre restul… “substratului ideii”, cred ca va trebui BINE studiata poza si analizata pozitia din ea, ca mie deocamdata mi se pare destul de stranie varianta in care participantul la situatie care este in pozitie superioara sta cu rotile din fata pe suprafata de sprijin si cu cele din spate pe spatele coparticipantului care este – “cu burta in jos” – in pozitie inferioara, ambii participanti fiind indreptati cu fata (aproximativ) in aceeasi directie…)

  4. paul says:

    oricum e bun Sandero daca indoaie un Audi A4 si nu pateste nimic.

  5. Florin says:

    Iti spun eu. Majoritatea vor opri masinile si se vor uita ca boii la poarta noua. Sau desigur, vor incetini pana la viteza melcului mimand PRUDENTA. De fapt un motiv de a casca ochii sa poata omu vedea sange pe macadam.

  6. VictorCh says:

    Poate are cineva vreo curiozitate referitoare la UNA din modalitatile in care masinile sa ajunga in pozitia din poza de la articol. Cu permisiunea autoarei:

Leave a Reply

