L’hiver sur la ulitza :))

A-nceput de ieri să cadă

Câte-un rrom, pe urmă doi.

Franţa pusă e pe sfadă,

Şi ni-i dă pe toţi grămadă,

Înapoi.

#

Nu e cuşer, dar e bine

Pentru Sarkozy, acum;

Taberele-s toate scrum,

Dar năvalnic vuiet vine

De pe drum.

#

Sunt ţigani şi balabuste,

Vin la Otopeni, ţipând,

Şi se-mping şi sar râzând,

Şi se-mpiedică de fuste,

Vrând-nevrând.

#

Cei mai mari, acum, din sfadă,

Stau, pe-ncăierare puşi,

Cei mai mici, de foame-aduşi,

Se scâncesc şi stau grămadă

Lângă uşi.

#

Colo-n colţ, acum răsare

Un ţigan mai mărunţel,

Chinuindu-se să care

O sacoşă mult mai mare

Decât el.

#

Opt cercei într-ânsa are,

Cinci brăţări şi-un portofel,

De la nişte trecătoare,

Pe sub turnul ăla mare,

Zis Eiffel.

#

Altul, zău, cu dânsul, n-are

Nici bagaje, nici nimic,

Doar un lanţ, cu-o cruce mare,

Care saltă în mişcare

Pe buric.

#

Trei ţigănci cu burta mare

Şi cu rochii fistichii,

Nu au loc ca să coboare,

C-alăptează fiecare

Doi copii.

#

Un reporter vine-n grabă

Să le ia un interviu

Şi se-nvârte în pustiu

Până când răspunde-o babă,

Cam târziu.

#

Se-oţărăşte rău bătrâna

Către cel cu microfon,

Şi-l înjură francofon,

Fi’ncă nu mai e româna

De bonton.

#

Zice: -“Merde, cam mare graba,

N-am făcut nimica rău,

Uite-aici, îţi spune baba,

Ne băgară pe degeaba

La bulău.

#

Şi, degeaba ne-au dat banii

Că, mai şmecheri suntem noi.

Într-un an sau maxim doi,

Ne întoarcem, toţi ţiganii

Înapoi.

#

Nu e mare socoteală

Că acasă ne-aţi trimis,

Ne-adunăm la repezeală

Şi să vezi atunci ciordeală

La Paris”!

#

Sursa:mail

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in poezii trasnite and tagged , , , . Bookmark the permalink.

27 Responses to L’hiver sur la ulitza :))

  1. MaraU says:

    Este super poezia, l-ar face gelos pe G. Cosbuc…

  2. Florin says:

    Chh.. am alergie . Nu se cunoaste dupa culoarea parului ? ( meu ) Sunt unui din cei care isi dorea ca Antonescu sa traiasca mai mult pe meleagurile noastre.

  3. sa hauzim da bine ! rromtelecom

    • oanaclara says:

      Tiganca intirzie. La sosirea ei, tiganul, nervos, o intreaba:
      – Unde-ai fost, fa?
      – La servici.
      – Fa, te rup, pina la ora asta la servici?
      – Taci, omule, c-am luat salariul si am fost la piata la cumparaturi.
      – Si ce-ai cumparat, fa?
      – Ete asta am cumparat, zice tiganca si ii arata o lingura de lemn.
      – Auzi, fa, noi n-avem bani de-o tuica si tu cumperi mobila…

      Un tigan isi conducea Mercedesul si deodata face pana de cauciuc. Se da jos din masina sa schimbe roata. Un alt tigan apare si il intreaba:
      – Ce faci aici, mincati-as?
      – Pai scot roata.
      Atunci al doilea tigan sparge parbrizul si spune satisfacut:
      – Gata, frate, eu iau casetofonul.

      Un tip trecea printr-o padure. La un moment dat, vede un tigan legat cu fringhie de mijloc atirnat de o craca.
      – Ce faci acolo, bai tigane?
      – Nu vezi, mincati-as? M-am spinzurat!
      – Pai nu asa, de git!
      – Am incercat , da` ma sufoc!

  4. paul says:

    laurentiu ghita asta e si el rom?

    • VictorCh says:

      Paul, eu – in nerozia mea – citind aici “disputa” voastra, am “apasat” pe numele mentionat de dumneata (acolo, sus, sub titlu si deasupra pozei) si am fost “condus”catre un blog interesant si o bibliografie care PE MINE m-a impresionat.
      In acest context, consideri cumva ca este chiar esentiala “nationalitatea” cetateanului in cauza? Conform fotografiei (nu “mi-am batut capul” s-o “cer” marita, ca nu ma interesa) nu este imposibil sa apartina minoritatii evocate de dumneata. Consideri cumva ca asta ii reduce meritele literare dovedite? (Si – dupa cum poti constata si dumneata (daca vrei) in cazul in care ii vizitezi blogul – exemplul redat aici in articolul pe marginea caruia comentam noi acum nu este nicidecum singular.)
      In opinia mea, rrom (ca nationalitate) poate fi cetateanul, dar tigan (ca fire si (in)cultura) – NU ESTE.

      Oana, daca poti sa-ti “organizezi” cateva minute libere, poate vei avea dumneata bunavointa “sa-l vizitezi acasa” si sa-i lasi un track-back incoace (pe titlul articolului): din cate am putut constata intr-o FOARTE scurta vizita (timpul, bata-l vina), tipul nu este deosebit de comentat, si probabil ca i-ar face placere (ca oricarui artist) sa afle (fie si asa, “pe ocolite”) ca macar LUCRARILE sale (daca nu si insasi persoana lui) sunt citite, apreciate si comentate favorabil “in lumea larga” (chiar daca – ajungand aici – ar citi (probabil) si comentariile, si PE MINE asta m-ar dezavantaja teribil, cu asa o gafa :’> ).

      • paul says:

        am intrebat doar! Nu am comentat in niciun fel. Nu am nimic cu tiganii decat atunci cand imi vor pielea sau sunt prea vulgari. Uite, zilele acestea Damian Draghici( care e tigan) sustine un concert de jazz la Bucuresti. Ma si miram ca a trecut de la muz tiganeasca si lautareasca la nai. E nostima parodia.

      • VictorCh says:

        “Nu am nimic cu tiganii decat atunci cand imi vor pielea sau sunt prea vulgari.”
        Eu in principiu n-am nimic (de rau) cu NIMENI (fara nici o legatura cu nationalitatea (rasa, cetatenia, varsta, sexul, religia, educatia, ocupatia, situatia familiala, averea, etc) si-i acord fiecarei persoane toate drepturile si libertatile – atata timp cat (asa cum sugerasesi dumneata in alti termeni) nu-mi incalca drepturile si libertatile MELE si/sau a celor apropiati si dragi mie (sau a cuiva net inferior noua ca posibilitate de a se apara), cat nu atenteaza la demnitate si/sau moralitate, precum si la integritatea si bunastarea persoanei si/sau avutului).
        (Sunt convins ca in aceiasi termeni gandisesi si dumneata, chiar daca nu detaliasesi verbatim: nu cred ca ti-ar fi prea drag NICI tiganul care – in absenta dumitale, si in mod foarte politicos si respectuos, si fara sa lase “mizerie” in urma – iti “salta” “celularul”, “plasma”, PC-ul, bijuteriile sau masina – sau banii.)
        Iti cer scuze daca “tonul” si (oarecum) contextul intrebarii dumitale ma determinase sa iti atribui pe nedrept un curs al gandirii neconform intentiei dumitale.

  5. Alex says:

    Faină poezie! Mâine-poimâine o s-o vedem prin …manuale!😀 Asortată şi cu Ţiganiada … merge la fix!

  6. E, am văzut-o şi pe asta! Să întrebe lumea dacă sunt ţigan.
    Aşa cum comentam pe http://www.agonia.ro, unde am publicat prima dată textul, s-a stârnit mare furtună mare vizavi de această nevinovată parodie. Mai să mă linşeze strofocate persoane corecte dpv politic!
    Mă bucur că textele mele circulă, cum a fost şi fabula din vremea campaniei prezidenţiale. Pe care, spre surpriza mea, am primit-o şi eu pe mail!
    Să ne vedem de ale noastre şi să ne auzim cu bine.
    Onorat de trecere!

    • VictorCh says:

      Cu scuzele de rigoare, domnule Laurentiu Ghita, va atrag atentia ca ati fost cat se poate de… “econom”, de parcimonios cu informatiile personale pe care le oferiti la “Profil”, ceea ce lasa loc si pt ASEMENEA intrebari/indoieli.
      Dealtfel, dupa cum replicasem si putin mai sus, noi – majoritatea noastra, in orice caz – nu suntem propriu-zis rasisti, si nu avem de fapt nimic cu NATIA lor (decat eventual printr-o nefericita generalizare), ci doar cu FIREA, ATITUDINEA, COMPORTAMENTUL si (IN)CULTURA care (din pacate) predomina la ei (sau macar sunt ingrijorator de frecvente).
      In opinia mea (si sunt ABSOLUT CONVINS ca nu NUMAI a mea), eventuala dumneavoastra apartenenta la minoritatea nationala in cauza ar fi fost cu totul nesemnificativa – avand in vedere faptul ca este evident ca nu aveti CARACTERISTICILE care ne displac in asa masura (si care probabil ca va displac SI dumneavoastra) – ci ar fi fost cel mult o “curiozitate”.
      Felicitari pt aceste creatii de atat de larga circulatie (la mine “L’Hiver sur la Ulitza” a ajuns din Israel!) – mi-ar fi drag sa imi mai parvina si altadata mailuri continand asemenea realizari… parodice (si nu numai), INCLUSIV de-ale dumneavoastra, so – keep up the good work!
      Sanatate, spor si succes!

    • oanaclara says:

      Pe un blog se gasesc comentarii de tot felul. Fiecare om are dreptul sa isi spuna parerea.🙂 Era ilogic sa se intrebe daca autorul versurilor e tigan atata timp cat poezia ii zugraveste intr-o lumina nu tocmai favorabila.
      Imi place cum scrieti. Cand gasim in librarii o carte cu pamflete?
      Multumesc pentru vizita!

  7. În librării nu prea, e greu să vinzi prin ei. Cărţile mi le-am vandut singur.Dar puteti citi pe http://www.scribd.com, cele două cărţi ale mele de epigrame (deocamdată) : “SINGUR ÎNTRE PATRU VERSURI” şi “ZÂMBETONIERA”.
    Poate va veni şi vremea poeziilor curând.
    Onorat de ecoul din Israel, am primit şi referinţe din Australia.

Leave a Reply

