Despre suflet

– Mami, eu am un suflet mare şi frumos pentru că l-am udat in fiecare zi!

– Cum l-ai udat?

– Cu apă din bidonaşul meu de la grădi. Ştii, sufleţelul meu e în burtică. Aşa am văzut la desene , când moare un personaj îi iese sufletul din burtica , aşa ca o fantomă, se transformă în îngeraş şi zboară sus în cer la Doamne-Doamne. Când am băut apică, ea a curs peste sufleţelul meu şi el a crescut mare şi frumos.

– Dar ce e sufletul?

– Uneori sufletul e ca un scăunel pe care ne aşezăm să ne odihnim când suntem obosiţi. E spiritul nostru. Dacă nu am avea suflet am fi morţi cu toţii.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in De-ale lui Dănuţ :) and tagged , . Bookmark the permalink.

21 Responses to Despre suflet

  1. Camelia says:

    “Când nu mai suntem copii am murit demult”, parcă aşa a spus cineva care probabil a ştiut-o. Cred că în fiecare din noi mai rămâne câte o fărâmă de inocenţă, de ingenuitate; în sufletul în care a rămas copilul. Ar trebui să dăm pe mână lumea asta… pe mâna copiilor; ar lumina-o cu înţelepciunea simplităţii…aşa cum a făcut-o puiuţul tău cu sufletul făcut scăunel.

  2. dreptungeek says:

    (E rău că găsesc că Dănuț e mai profund decât colegii mei de generație…? Și că pentru asta am dat (și dau) vina pe școala românească?)
    Sufletul, ca un scăunel? Interesantă idee🙂

    • oanaclara says:

      Nu stiu cum sunt colegii tai de generatie,dar si Danut e tot un produs al scolii romanesti. De la aproape 2 ani merge la gradinita. Cred ca e vorba de mai multi factori aici,inclusiv de modul in care familia priveste scoala .
      Probabil ca Danut a auzit pe undeva expresia “ma asez sa-mi trag sufletul” si a facut legatura.🙂

      • dreptungeek says:

        El e încă tânăr, nu i-a dăunat încă atât de mult sistemul educațional🙂 Desigur, sunt și excepții, oameni care ies mai înțelepți din experiența asta de 12 ani, dar majoritatea, mă tem, au mai mult de pierdut din cum stau azi lucrurile. E drept, contează foarte mult familia – și cred că tocmai de aici putem trage concluzia că familiile se ocupă mult prea puțin de educație, altfel nu am tot vorbi atât de copiat, abuz de diverse substanțe, presiune de grup, lipsă de respect și așa mai departe (astea erau doar exemple la întâmplare). Prea mulți „nu au timp” (sau energie) să petreacă atât timp cu copiii cât ar trebui. Și dacă am văzut efectele negative ale sistemului la cei de o vârstă cu mine când eram elev, le văd și mai abitir ca și student, fiindcă oamenii ies din școală total nepregătiți să gândească cu propriul creier. Din nou, nu e vorba de toți, ci doar de majoritate…
        Cât despre procesul prin care a ajuns la idee, nu contează🙂 Doar voiam să spun că, cu cât mai surprinzătoare e ideea unui copil (chiar dacă e greșită), cu atât e un semn mai bun (în anumite limite, desigur) – se cheamă că nu stă rău la capitole ca imaginația, creativitatea, etc.

      • oanaclara says:

        La capitolul imaginatie nu sta prost deloc … si nici la creativitate.🙂 Am vazut ca si la gradinita se lucreaza la capitolul asta si sunt multumita. Prefer sa creeze ceva decat sa vina sa imi recite poezii nesfarsite. Memorie are destula la varsta asta.
        Timpul liber mi-l petrec cu picii mei asa ca pot sa ii observ,sa ma joc cu ei, sa le arat tot felul de lucruri interesante. Seara spunem poveste. Am vazut ca nu multi parinti fac asta pentru copiii lor si gresesc enorm ca nu se apropie de ei, nu ii asculta, nu ii inteleg. Poate ca si aici e inceputul insuccesului scolar…nepasarea parintilor.

  3. pisica says:

    mă tem că nu mai ştiu ce să spun. dănuţ a reuşit să cuprindă totul cu sufletul lui. ştiu, în clipele acestea ţi-e sufletul plin. mă bucur pentru tine, pentru că nu pot invidia frumosul!

  4. gabriela says:

    copiii incercand sa-si explice lumea.🙂 Uneori ii observam ca dau niste explicatii foarte complexe lucrurilor pe care si noua ne vine greau sa le definim.

  5. redsky2010 says:

    copiii surprind in cuvinte putine esentialul.ascultam uimiti si realizam ca asa e.parca au laser in ochi,radiografiaza si redau pe loc. sa-ti traiasca!😛

  6. Alex says:

    Minunat! Copiii înţeleg de multe ori mai bine decât cei maturi!

  7. Buna ziua, dorim sa va facem o propunere comerciala! Daca sunteti interesat trimiteti un e-mail la office@falvorotarybids.ro.

  8. coramica says:

    Copiii spun lucruri…de suflet.

Leave a Reply

