Leapşa de vară

Am primit de la Cati o leapşă şi am promis că o onorez.

https://i1.wp.com/www.treehugger.com/book-lending-2swap.jpg
Câte carti ai citit pâna acum de la începutul lui 2010?
Nu ştiu, sincer. Din păcate prea multe impuse de alţii şi prea puţine alese de mine.🙂

Câte carti de fictiune si câte de non-fictiune?
Imi plac şi unele şi altele , în funcţie de dispoziţia de moment. Nu am facut o statistica.

Care e proportia de scriitori barbati vs. femei?
Cred că bărbaţii predomină.

Care e cartea preferata citita pâna acum in 2010?
“Amintirea ca un parfum” de Silvia Kerim.

Care e cartea care ti-a placut cel mai putin pâna acum în 2010?
Cărţile care nu mi-au placut niciodată sunt cele scrise de Hortensia Papadat-Bengescu. Cea care m-a scos din sărite anul acesta e o carte de specialitate care spunea nimic în muuulte cuvinte.

Ai început vreo carte si n-ai putut sa o termini?
Nu. Dacă încep să citesc o carte , trebuie să o şi termin, Curiozitatea, bat-o vina!🙂

Care e cea mai veche carte citita?
Păi să vedem…cea mai veche ca an de apariţie era o Biblie a bunicii mele. M-a fascinat mereu  ideea de a citi cărţi vechi. E ca şi cum ai merge înapoi în timp…interesantă senzaţie.

Prima carte pe care am citit-o eu cred ca a fost un volum din “Poveşti nemuritoare”. Abia învăţasem să citesc şi îmi plăcea la nebunie.

Dar cea mai noua?
Acum câteva zile povesteam cuiva că mi-am cumpărat “Despre  omul frumos” de Dan Puric şi din lipsă de timp am uitat-o pe un raft în bibliotecă. Aseara din pricină de nesomn am început să o citesc. E o lectură uşoara, relaxanta.

Cea mai lunga si cea mai scurta carte?

Aici sunt de acord cu tine, Cati, deşi cea mai lungă carte citită e “Istoria literaturii române” a lui George Călinescu.  Nu mi s-a impus să o citesc…pur şi simplu m-a acaparat . E interesanta.
Lunga: Cred ca trilogia Shogun, Tai pan, Nobila Casa.
Scurta: Carti politiste. Sunt si cu numar de pagini mic, dar se citesc usor.

Câte carti împrumutate si/sau de la biblioteca?
Păi, depinde de ceea ce citesc. Dacă nu am în bibliotecă ceea ce îmi doresc să citesc, mai fug şi la “V.A.Urechia”.

Câte carti citite sunt traduceri?
Foarte multe. Dar citesc cu drag si cartile autorilor nostri.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Nu ştiu. Au fost atât de diferiţi… Cred că Octavian Paler.

Ai recitit vreo carte?
Da. Margaret Mitchell, Alexandra Ripley, Victor Hugo, James Clavell, Karl May sunt câţiva dintre autorii pe care i-aş reciti oricând cu mare drag. Si uitasem de Ion Minulescu, Charles Dickens, Baudelaire, Emil  Cioran, Marin Sorescu, Tudor Musatescu…sunt muuulti.

Care e personajul preferat din cartile citite pâna acum în 2010?
Nu ştiu. Cred că Scarlet O’Hara. Am recitit “Pe aripile vantului”.🙂

Ce tari ai vizitat prin cartile citite?
Păi, cred că mai toate ţările lumii. Am fost niţel şi pe alte planete.

Ce carte nu ai fi citit daca nu ti-ar fi fost recomandata?
“Eleganţa Ariciului” de Muriel Barbery

Ce scriitori descoperiti în 2010 ai vrea sa citesti mai mult?
Sunt un cititor haotic. Citesc aproape orice îmi atrage atenţia, aşa că nu mă pot pronunţa.

E vreo carte a carei lectura îti pare rau ca ai amânat-o?
Nu. Când îmi propun să citesc ceva , citesc, chiar dacă e ceva mai târziu.

Leapşa va merge la toţi iubitorii de carte care trec în vizită pe aici.🙂

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Leapşa de vară

  1. pisica says:

    şi mie mi-a plăcut mult scarlet. când mă gândesc ce ani fragezi avea când a fost pusă în faţa acelor probleme, realizez că eu eram un copil. iau leapşa pe seară, o primisem şi de la cati şi e aproape gata. doar tuşa finală trebuie s-o mai dau!;)

    • oanaclara says:

      E o luptatoare Scarlett. O fiinţă isteaţă, inventiva, puternică în faţa tuturor necazurilor, dar slabă atunci când iubeşte…ca orice femeie de altfel. Asa o vad eu.
      Abia aştept sa citesc ce ai scris!🙂

  2. klausen1976 says:

    “Ce tari ai vizitat prin cartile citite?
    Păi, cred că mai toate ţările lumii. Am fost niţel şi pe alte planete.”

    senzational raspuns ! … sunt absolut de acord cu remarca asta … si pe mine m-au salvat cartile, in “raiul” lui Ceausescu …

    • oanaclara says:

      Era o placere sa citesc. Inca mai e. Ma relaxeaza.🙂 Uneori,in vacante incepeam seara o carte si ma apuca dimineata citind. Am citit “Ciresarii” cred ca de vreo 5 ori si tot nu m-am saturat de ei.

Leave a Reply

