12 sfaturi pentru a va mentine creierul tanar

Din pacate, mintea mai buna nu se poate obtine odata cu varsta, ci din contra, pierdem din ea cu fiecare an ce trece. Cercetatorii au aflat insa ca exista diverse metode prin care putem opri declinul mintii. Realitatea.net prezinta 12 sfaturi prin care se poate imbunatatiti starea mentala.

1. Dansati!
“Putine activitati stimuleaza creierul asa de bine ca dansul!”, spune doctorul Daniel Amen, autorul cartii “O minte minunata la orice varsta”. “Dansul necesita totul, de la coordonare si organizare, la planificare si judecata”, a mai scris el. Acelasi lucru este valabil si pentru artele martiale. Ambele cer sa iti pozitionezi diferite parti ale corpului simultan si in sincron.

2. Mergeti la fitness!
Sportul creaza celule noi intr-o zona a creierului vitala memoriei. Cercetatorii de la Universitatea Columbia au masurat volumul sangelui din creierul adultilor care merg la sala de patru ori pe saptamana, timp de patru luni si au descoperit ca toata aceasta activitate duce la producerea mai multor neuroni.

3. Mancati oua!
Micul dejun ideal este un ou, potrivit medicului Larry McLeary, autorul programului “Incredere in creier”. Oul contine vitamina B, care obliga celulele nervoase sa arda glucoza, cea mai importanta sursa de energie a creierului. Oul mai contine si antioxidanti, care protejeaza neuronii de stricaciuni si acizi grasi omega-3, care mentin impulsurile nervoase la ritmuri optime. Mancati, de asemenea, multe fructe si legume si evitati mancarurile grase, care diminueaza abilitatea celulelor nervoase de a comunica intre ele.

4. Fiti activi!
Nu deveniti lenesi, pentru ca dauneaza grav sanatatii. Implicati-va tot timpul in diverse activitati, pentru a va mentine mintea alerta.

5. Hidratati-va mintea!
Un studiu al Universitatii South Florida din 2006 a aratat ca oamenii care beau trei sau mai multe pahare de suc proaspat pe saptamana aveau cu 76% mai putine sanse sa se imbolnaveasca de Alzheimer. Cantitatea mare de polyphenoli, antioxidanti gasiti in fructe, protejeaza creierul de boala. Opt pahare de apa pe zi sunt si ele extrem de benefice pentru minte, intrucat creierul este 80% apa si daca nu este hidratat, neuronii nu pot sa functioneze corect.

6. Radeti!
Luati-va o pauza de la problemele cotidiene si radeti. Cititi bancuri, uitati-va la filmulete amuzante. Chiar si anticiparea rasului scade stresul cu 39% pana la 70%! Rasul este extrem de bun si pentru inima.

7. Dormiti suficient!
Somnul este important pentru o stare mentala buna. Memoria se organizeaza in creier, in timpul somnului. Un studiu al Facultatii de Medicina de la Harvard arata ca mintea aduna bucati separate de informatie si le tese impreuna in timpul somnului. Doctorii ne sfatuiesc sa dormim fix 7 ore!

8. Nu va mai uitati la TV !
O ora de privit la televizor creste sansele de a capata Alzheimer cu 1,3%. Asa ca doctorii recomanda sa va relaxati la TV maxim doua ore pe zi. In schimb, ei propun sa cititi cat mai multe carti.


Dr Spitzbart explica la TV ca vizualizarea stirilor negative, produce in creier o deformare ,asa numaita Plasticitate a creierului, determina o dilatare a unei zone,  care apoi duce la o functionare preponderent negativa…criminala etc si astfel nimic nu mai este pozitiv si bun pentru individul dopat cu stiri si informatii negative. Germania recunoaste ca in privinta stirilor negative, sunt cumva pe prmul loc sau macar printre primi, din lume.


9. Folositi mirodenii!

Atunci cand gatiti, folositi cat mai multe mirodenii la mancare. Rozmarinul, de exemplu, contine acid carnozic, care reduce riscul de atac cerebral cu 40%! Folositi cu incredere condimentele, mai ales scortisoara, sofranul, busuiocul, oregano, cimbrul si salvia.

10. Studiati o limba straina!
Parlez-vous francais? Non? Atunci este timpul sa va apucati de o limba straina, pentru a evita dementa la batranete. Un studiu al Universitatii York din Toronto arata ca oamenii in varsta care vorbesc mai multe limbi straine au o minte mai clara decat ceilalti.

11. Spalati-va bine pe dinti!
O gingie inflamata, sangeranda poate sugera o problema a sanatatii. In plus, toate bacteriile care se strang in gura ajung in sange si apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici, si o stare mentala extrem de proasta.

12. Beti ceai verde!
Beti cinci sau mai multe cani de ceai verde pe zi si castigati cu 20% mai multa sanatate mentala, potrivit unui studiu prezentat in The American Journal of Clinical Nutrition.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Studii and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

13 Responses to 12 sfaturi pentru a va mentine creierul tanar

  1. Andrey Corbavia says:

    A scos-o Realitatea.net , ce să mai …
    Mie îmi par banale sfaturile acestea,sunt lucruri care ar trebui ştiute de toţi …nu sunt cine ştie ce studii avansate.
    E tot articolul ?
    Nu scria niciunde că durerea de cap ( şi anume presiunea intercraniană) îţi trece dacă bei suc de lămâie proaspăt stors ? ..Oooh ,dar stai ..nu cred că apare asta nicăieri , căci e descoperire proprie;)) .
    Oricum , numai bine !

    • oanaclara says:

      Astept un link al adresei unde ai publicat studiul legat de sucul proaspat de lamaie si actualizez articolul. Zi frumoasa sa ai!

      • Andrey Corbavia says:

        Am impresia ca v-ati suparat putin .
        Nu am spus ca articolul dumneavoastra nu e de citit si de rumegat , intentia a fost buna .
        N-am nici un articol cu acest studiu , am spus-o din experienta proprie , ar trebui sa incercati ceea ce am spus mai sus cu lamaia si sa ma contraziceti cum doriti ( in ce maniera doriti ) daca nu am dreptate .

        O zi buna !

      • oanaclara says:

        In primul rand articolul nu e despre durerea de cap, ci despre sanatatea mintii, adica despre cum sa iti pui “la treaba” creierul ca sa nu risti sa te imbolnavesti in timp. Poate ca intr-o zi voi publica ceva si despre migrene. Nu sufar de asa ceva . E posibil sa fie ok lamaia pentru asa ceva, nu te contrazic.
        In general public chestiute verificate,de-asta am cerut link.

  2. Pingback: Oare cât …s-ar economisi ?! « World of Solitaire's Blog

  3. pisica says:

    deci: imi place sa dansez, mai ales atunci cand diverse activitati casnice ma tin in picioare, dar nu merg la fitnes (am o fisura pe coloana care ma impiedica sau mai degraba imi aminteste ca au trecut niste ani), nu prea mananc oua, nu stiu cat de activa sunt (mai degraba alergata😀 ), ma hidratez suficient de bine din fericire si rad tot timpul, chiar daca nu am motive,cu dormitul cam sar calul din lipsa de timp, dar tic-tac-ul ma pune jos cand sunt prea obosita, nu ma uit la tv ca nu am de ce, prefer sa scriu sau sa citesc in timpul acela, ADOR mirodeniile, pentru ca ador mirosurile si gusturile, nu stiu ce limba straina sa studiez, dentistul meu spune ca ma spal bine pe dinti si… sunt fan ceai, ceai verde cu ghimbir… dar nu la plicuri ci vrac.
    ei, cum stau?😀😀😀

    • oanaclara says:

      Cred ca foarte bine. Sa le iau si eu pe rand:
      1. Imi place sa dansez. Nu prea am cu cine dar ma mai scalambai prin casa si imi da o stare de bine.
      2. La fitness nu merg pentru ca au grija altii sa ma fugareasca destul deci,🙂
      4. …sunt prea activa.
      3. Oua mananc destul de rar.
      5. Am perioade cand beau multe lichide si cand nu beau deloc. Am mai zis ca probabil stramosii mei se inrudeau cu vreo camila.😀
      6. Imi place sa gasesc partea amuzanta a oricarei situatii , deci rad din toata inima.🙂
      7. Aici stau cam prost. E greu sa dorm atatea ore.
      8. Rar ma uit la tv pentru ca am de alergat , cum am zis la punctul 2, deci nu am timp de asa ceva.
      9. Imi plac condimentele si le folosesc atunci cand se potrivesc cu ceea ce gatesc.
      10. Am studiat franceza si engleza in scoala. Ma mai amuz cateodata exersand cuvinte noi, dar asta nu e studiu, ci joaca.
      11. Logic ca ma spal pe dinti, altfel nu m-as suporta eu pe mine insami.😀
      12. Nu beau ceai, dar as fi tare buna de facut reclama la cafea. Macar 2 cesti pe zi tot inghit. Cand eram studenta ajunsesem la cantitati industriale. Acum am reusit sa reduc consumul de cafea.

      In concluzie creierul meu e normal cam 60 la suta😀😀😀 .

  4. gabriela says:

    multumim de recomandari. Chiar sunt folositoare.

  5. Camelia says:

    Şi eu tot cu dormitul, Oana Clara…tare deficitară sunt la acest capitol…mă mai ia somnul câteodată pe la vremea amiezii…am înţeles că îşi cere creierul tributul…
    Chestia cu televizorul nu o mai fac de vreun an…mi-am retras ambasada din faţa lui…şi bine am făcut, zic eu.
    În rest…cu ouăle am o relaţie plină de armonie, le ador mâncate cu muştar…de râs râd de mă prăpădesc…cel mai adesea râd în hohote de mine însămi…cu ceaiul verde ar fi o problemă…nu s-ar putea să fie ness în loc de ceai verde? Nu cred…ness-ul nu are antioxidanţi…ce bine ar fi fost să aibă!!!
    Interesant articol… să mai postezi chestii dintr-astea!
    Cu drag, Oana Clara

  6. Ce bine ca vorbesc vreo 3 limbi straine 8-> ma bucur si ca sunt activa, beau din fire multe lichide si vara si iarna si ca sunt innebunita dupa dans si dupa lectura😀 si daca pana acum ma enervam cand dupa o ora de privit la TV ma apuca somnul, se pare ca descopar si o parte buna in asta😆

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s