După melci (varianta Dănuţ)

Acum ceva vreme am constatat că piciul meu cel mare, Cristi, a inceput să se îngraşe si am hotărât , de comun acord cu el , să practice un sport. Piticul a ales fotbalul. Mi-a plăcut ideea pentru că e un sport de echipă şi mi se pare destul de educativ. Invaţă să colaboreze cu ceilalţi copii din echipă, îşi dezvoltă, atenţia, îndemânarea, capacitatea de a reacţiona destul de repede în anumite situaţii.

Logic e că şi Dănuţ a vrut să meargă pe stadion la antrenamente, dar pentru că e prea mic pentru a fi primit la fotbal, mi-am propus să îi mai arăt câte ceva din ce ne oferă natura pe terenul din faţa stadioanelor, unde e o minipădurice, cu poieniţe , sălcii, plopi, iar prin iarba sunt şopârle, buburuze şi melci.

Zis şi făcut: urcat pitici în maşină, transportat pe stadion, stat ceva vreme în tribune pentru a nu dezamăgi piticul cel mare🙂 … Chiar a fost amuzant timpul petrecut în tribună . Copiii de pe teren,care,  logic, nu s-au născut fotbalişti , unii  erau neîndemânatici, alţii aveau deja câteva deprinderi formate,  erau simpatici toţi. În schimb, părinţii care îi aduseseră (câteva mămici blonde şi câţiva tătici microbişti convinşi ) urlau ca din gură de şarpe , fiecare la propria odraslă, ce şi cum să facă. L-am auzit pe unul chiar ameninţându-şi copilul că dacă nu dă 3 goluri va face acasă nu ştiu câte flotări.😀😀😀 Oi fi eu o mamă prea îngăduitoare, poate că nu pun atâta preţ pe sportul-rege , dar mi s-a parut o exagerare de prost gust să ameninţi un pitic de 5 ani că nu ştiu ce îi faci dacă nu înscrie nu ştiu câte goluri. În fine… picasem pe gânduri când Dănuţ, care stătea cuminte la mine în braţe , m-a tras tras de mânecă spunând:

– Mami, uite, a început linsoarea! (a se citi “ninsoarea”😀 ) Linge parcă e iarnă. Din copacii ăia vin fulgii şi vântul e de ajutor.

L-am luat de mânuţă şi am plecat departe de lumea dezlănţuită de pe stadion, în pădurice . I-am explicat că acela e puf de plop şi că doar seamănă cu fulgii de zăpadă. Iarba era acoperită cu o pătură de puf , iar Dănuţ era tare încântat de faptul că a descoperit altfel de zăpadă.

Am găsit câteva buburuze şi pe una a convins-o să se plimbe pe degeţelul lui, apoi a constatat că aproape pe fiecare fir de iarbă era cocoţat câte un melc. Şi-a amintit că şi pe scaunele din tribună a văzut câţiva şi m-a rugat să mergem să îi salvăm (adică să îi ducem în iarbă).

Ne-am întors printre suporterii de ocazie şi am început operaţiunea MELCUL. Era bună ideea deoarece aşa Dănuţ avea ocupaţie şi eu puteam să văd ce face Cristi pe teren. A “salvat ” el câţiva melci şi la un moment dat a început să ţipe. Unul din melcii pe care îi luase în palmă , ieşise din cochilie. Piticul meu i-a aruncat pe toţi din mână şi mi-a spus ca îi e tare frică de melci. I-am explicat ca un melc e foarte mic în comparaţie cu el , ca nu are ce să i se întâmple … Dănuţ a făcut ochişorii mari si a zis:

– Da? Dar melcii sunt lipicioşi . Dacă iese unul din căsuţă, mă lipesc de el şi mă duce undeva unde nu mă mai găseşti? Vezi că melcii sunt periculoşi? Dacă dispar? Îmi e tare tare frică de ei. Vezi? Sunt mulţi, iar eu nu sunt decât cu frăţiorul meu Cristi. Cum să ne luptăm cu toţi?

Am luat un melc si i-am arătat cât de fragil este. Se pare că explicaţia a fost convingătoare, deoarece piticul a strigat cât a putut:

– Atunci hai să strângem cât mai mulţi melci şi să îi luăm acasă! Am eu grijă de ei. Îi pun într-o cutie şi le dau să mănânce iarbă .  Am să fiu mămica lor!

Ştiţi ce s-a întâmplat în secunda următoare, nu? A dispărut subit microbul fotbalului din părinţii care erau în preajma noastră. Toată lumea râdea în hohote.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in De-ale lui Dănuţ :) and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to După melci (varianta Dănuţ)

  1. danut e intreprinzator, hihi, idei unice si ffffffffffff bune, asa ca…dupa melci momy !

    • oanaclara says:

      Cand era Cristi mic, cam ca Dănuţ aşa, a adunat din parc melci şi i-a adus acasă . I-a uitat in buzunare. Se jucase în nisip, deci l-am dus direct în cadă . Hainuţele murdare au nimerit, bineînţeles, în coşul de rufe… Nu pot să îţi explic cât de mirată am fost a doua zi dimineaţă când am descoperit că pe pereţii din baie se plimbau vreo 10 melci.😀😀😀

  2. florina says:

    draga oana clara,
    sub orice forma sunt prezentate, povestile cu copii sunt absolut delicioase. eu nu am avut inspiratia sa scriu la timpul potrivit minunatele perle ale baietelului meu dar, de anul acesta, mi-am propus sa o fac. uite si de la mine un gand frumos prins in cuvinte:
    „Mami, de ce un singur nor e gri si toate celelalte albe?”
    „Pentru ca e norul care aduce seara-n munti”
    „Bine si de ce nu sunt mai multi?”
    „Pentru ca e primul si primul vine intotdeauna singur,
    in cercetare!”
    „Mami, eu cred ca norul acela
    a stat mai aproape de soare
    decat celelalte
    si este doar un pic bronzat”
    restul, pe masura ce vor aparea sau mi le voi aminti, le voi posta pe blog, unde exista deja “rasul-bat” :)!
    cu simpatie,
    florina

    • oanaclara says:

      Dulceeeee! Nici eu nu mi-am notat perlele lui Cristi si acum imi pare tare rau. Pe unele mi le mai amintesc, altele au fost uitate odata cu trecerea timpului. Acum e Danut la varsta aceea dulce si datorita lui mi-am amintit isprava lui Cristi cu melcii din baie.🙂
      Trebuie neaparat sa le scrii!🙂

  3. florina says:

    da! si tu trebuie sa ni le povesteti (in felul asta se vor pastra cu siguranta)! pustiul meu a fost si este in continuare extrem de prolific, genul sobru si “intelectual cu ochelari” inca din pampersi🙂

  4. madMe says:

    Şi mie mi se pare deplasat să îţi ameniţi copilul cu pedepse dacă nu se descurcă la un sport, oricât de rege al fi el!
    Şi ce a făcut Dănuţ, a luat melci în îngrijire până la urmă?😛

    • oanaclara says:

      Nu. L-am lamurit ca melcii au casuta lor in iarba si ar plange daca i-am lua de la ei de acasa, asa cum ar plange si Danut daca ar fi luat de un necunoscut de acasa. A inteles si i-a lasat in pace.

  5. Florina says:

    Albă-ca-zăpada, câţi Pitici ai?

Leave a Reply

