Modele de Dacia despre care sigur nu stiati :)

Dacia D6 Estafette –  Dacia Estafette este primul van produs de uzina de la Mioveni si un proiect de a carui existenta foarte putini oameni stiu. A fost o replica CKD a lui Renault Estafette asamblata între 1975 si 1978 în 842 de exemplare. Sistemul politic a vazut-o ca o amenintare hippie si a retras-o rapid de pe piata, singurele acceptate fiind folosite de Partid.

Dacia Deceneu (Aro 12) – cu mult timp înainte sa apara Audi Allroad, Volvo XC70 sau Subaru Outback, Dacia a lansat acest model denumit Dacia 1310 4×4, Deceneu sau Aro 12. Nu a fost un proiect în care Renault sa se fi implicat, ci o încrucisare directa între Dacia 1310 break si Aro 10, rezultând un model unic.

Dacia MD87 – acest prototip a fost o tentativa de a produce o Dacie cu motor de 1.400 cmc montat central, pornind de la Dacia Sport. Este singura tentativa de acest gen în istoria auto româneasca si a aparut în 1987 din ambitia lui Nicolae Cosmescu.

Dacia MD87 Evo 2 – Acest model a beneficiat si de un “facelift”, în cadrul caruia partea frontala era radical modificata. Atât partea din fata, cât si cea din spate erau confectionate din fibra de sticla. În plus, pentru a tine pasul cu vremurile, a primit si un eleron.

Dacia 1310 Break Limousine – A avut si Dacia o limuzina la un moment dat. Daca reflectam mai bine, a avut chiar 5… exemplare ale acestui model 1310 Break Limousine. De fapt, nu este chiar o limuzina în adevaratul sens al cuvântului, ci un precursor mai primitiv al lui MCV, fiind prima Dacie cu sapte locuri.

Dacia 2000 – acest model era echivalentul puterii în societatea post decembrista româneasca, fiind o versiune a lui Renault 20 construita doar pentru Partidul Comunist sau Securitate. Avea un motor de 2.0 litri ce dezvolta 109 CP si cam toate dotarile pe care le are un automobil contemporan.

Dacia D33 – În 1997, oficialii români au comandat designerilor italieni de la studioul I.DE.A. Torino o masina de dimensiuni compacte, cu 4 usi, capabila sa acomodeze 5 oameni. Cei de la Dacia voiau sa o vânda la un pret de 5.000 de dolari si urma sa înlocuiasca modelul Nova.

Dacia Jumbo – Daca Vaticanul ar fi fost în România, acest model aparut în 1990 ar fi putut fi Papa Mobil. Derivat prin recarosare din Pick-Up acest model se dorea a fi un vehicul de vacanta având în spate scaune pliabile ca modelele MPV mai recente.

Dacia 500 – Majoritatea ne aducem aminte Lastunul, însa foarte putini stiu de acest concept Dacia 500 cu caroserie alungita. Nu era foarte mult modificat fata de versiunea de serie, ci avea un adaos în partea din spate si hayonul mai arcuit. A fost prezentat la Târgul International Bucuresti din 1989.

Dacia Nova Van – unul dintre proiectele cele mai hidoase a fost aceasta Dacia Nova Van, o tentativa prin care s-a încercat convertirea directa a compactei Nova într-un monovolum mai spatios. Ce a iesit în 1998 ar putea face prima generatie Fiat Multipla sa se simta mult mai bine în propria piele.

Dacia Brasovia – a fost un prototip realizat de catre service-ul Dacia din Brasov în 1981, având un exterior restilizat, dar si cu o modificare a caroseriei. A fost prezentata la Târgul International Bucuresti. Nu a intrat în productia de serie.

Dacia Grand Sandero – Acest automobil nu este chiar opera Dacia, ci unul care apartine Centrului de Cercetare Ingineria Automobilului de la Universitatea din Pitesti, proiect coordonat de conferentiar doctor inginer Danut Gabriel Marinescu. Este însa foarte interesant prin faptul ca are un sistem de propulsie hibrid cu GPL, fiind prima Dacie de acest gen.

Alte modele:

Sigle Dacia:


Multumesc unui bun prieten de la Mioveni pentru informatiile interesante din acest articol !🙂

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Stiati ca... and tagged , , , . Bookmark the permalink.

28 Responses to Modele de Dacia despre care sigur nu stiati :)

  1. DianaEmma says:

    Foarte interesant…

  2. CosTin ™ says:

    Sa sti ca nu stiam de unele dintre modelele prezentate. Chiar interesante.

  3. klausen1976 says:

    n-am avut idee !🙂 …
    super ! … pacat ca unele n-au iesit pe piata … D33 ala ar fi fost un pas inainte facut mult mai devreme de “Logan” !

  4. Paul says:

    Puteai sa mentionezi ca sunt informatiile unui mare inginer de la Dacia, pe nume Catalin… poate cere copyright :)o sa-l atentionez…

  5. yoz says:

    Woooww:)cat ai scotocit pentru pozele astea?

  6. Varianta 4×4 am vazut-o prin oras la un moment dat. Am crezut ca e ceva facut de proprietari in garaj🙂

  7. bilt says:

    Chiar crezusem ca am vazut toate tipurile de dacie, dar Dacia D6 Estafette m-a dat pe spate🙂

  8. Pingback: 2010 in review « Diverse diversificate

  9. cnusi says:

    foarte interesanta istoria batrânei “dacii”,suntem destui care nu o ştiam în totalitate.

  10. Volganeagra says:

    Unele poze sunt ale mele, postate pe net acum ceva ani, ma bucur oricum ca mai sunt altii interesati de istoria Dacia. Penultima inca mai circula in Piatra Neamt, prin 2006 avea numere de Arges si este in stare extrordinar de buna. Si aceste sunt numai o parte dintre prototipurile de Dacie …. Mai au fost Dacia 1300 hatchback, Dacia 1420, Dacia Student, Dacia Extase, Dacia Star….

    • oanaclara says:

      Atunci multumesc pentru comentariu si pentru poze! Felicitari pentru ca le-ai facut! Ai reusit sa pastrezi un colt de istorie. Poate mi le trimiti si pe celelalte ca sa intregesc colectia!

  11. Pingback: Evolution « Silence's Blog

  12. Usi interior says:

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

  13. farkas says:

    Mie personal imi plac masinile mai spatioase n-am stiut ca si dacia poate face asa ceva.E coool.Daca Dacia ar fi scos niste masini ca astea ar fi avut un succes mar.:D

  14. That was revelatory read!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s