Iepure la tavă sau nu? :))

Aveam prin congelator ,  primit de la un unchi vânător pasionat , un iepure de câmp şi -am hotărât să îl gătesc cu tot dichisul…murat câteva ore, împănat cu şunculiţă şi căţei de usturoi şi aruncat aşaaaa, în cuptor într-o tavă cu tot felul de condimente şi vin. Rezultatul…delicios.🙂

Piticii mei , foarte curioşi , m-au întrebat ce fel de fripturică e. Le-am explicat că e un iepure vânat de nenea Titi, că are o cărniţă tare gustoasă şi că abia aştept să le dau să mănânce. Reacţia lor a fost atât de comică şi neaşteptată !

Cristi:

– Vânătorii sunt nişte nemernici! Uite cum au împuşcat bietul iepuraş! Cred că era şi pe cale de dispariţie!

Dănuţ, împăciuitor:

– Lasă, Cristi , că există şi iepuraşi poliţişti. Îi chemăm să îl aresteze pe nenea Titi pentru că a împuşcat iepuraşul. Apoi spre mine: şi tu eşti o mamă rea pentru că l-ai fript pe iepuraş! N-am să te mai iubesc!

În concluzie, le-am explicat că oamenii vânează animale din cele mai vechi timpuri pentru că atunci dacă nu ar fi avut mâncare ar fi murit de foame. La această explicaţie piticii mi-au răspuns că noi avem destulă mâncare în frigider , deci nu mai trebuia împuşcat iepurele (destul de logic răspunsul) .

Dacă am văzut ca nu pot să îi conving să guste măcar din ce pregătisem, i-am servit cu un grătărel din carne de dinozaur şi am rezolvat problema.

Notă: Lui Dănuţ îi e milă de pui, deci nu mănâncă nici să-l tai carne de găină. Aşa că,  deşi ştiu că dinozaurii au dispărut de multă vreme, am păstrat carnea de la un dinozaur mare şi rău în congelator şi ca să îl pedepsim , mai facem grătărel , şniţele şi chifteluţe din ea.

Pentru cititori : carne de dinozaur = piept de pui😀😀😀

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in De-ale lui Dănuţ :) and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

22 Responses to Iepure la tavă sau nu? :))

  1. Camelia says:

    Oana, eşti atât de drăgălaşă! Şi pe asta cu dinozaurul au “înghiţit-o”?

    Am văzut un film…nu mai ştiu cum se chema, în care tipa nu mânca nimic din ceea ce ar putea zâmbi! Mi-a plăcut ca metaforă, deşi până acum nu am văzut vreun animal zâmbind; am încercat să mi-l imaginez…încă nu am reuşit.

    Mie îmi pare rău de “mieii zburdă pe câmpii/hai să îi vedem, copii”!
    …şi apoi să îi tăiem de Paşte, că s-au zbenguit destul!

    Oroare! Eu nu pot mânca miel. Văd doar blăniţă albă. Orătăniile mai merg…nu îmi sugerează prea multe lucruri atât de sensibile.

    • oanaclara says:

      Cristi e mai mare si e carnivor convins … si-a dat seama ca e carne de pui. Danut, la 4 ani ai lui, inca mai crede orice.🙂
      De miei si mie imi e mila, dar pastrama de oaie e delicioasa.🙂

  2. Camelia says:

    Da, ştiu, frate-meu e mare mâncător de pastramă. Ştiu că şi mama avea tertipuri din astea când eram mici…la mine ţinea, că eram mai credulă…frate-meu se prindea, că era mai şmecher. Ştiu că aproape toate aveau nume de cod:fazan. Suna…tentant pentru papilele noastre gustative, cred.
    Aşa că asta a ţinut până m-am făcut mai mare…şi chiar credeam că fusesem îndopată numai cu fazani! Vai de capul meu…

    • oanaclara says:

      😀😀😀 Ai o mama isteata. A stiut sa te faca sa mananci.🙂 Legat de fazani, nu ai pierdut prea multe. Fazanii sunt gustosi dar e numai pieptul de ei. In rest, piele si oase.

  3. picii sunt teribili, cristi si danut, o echipa de vis

  4. Victor says:

    1. Pai vezi ce patesti daca ai bagat la cuptor iepurasul dupa ce si-a facut datoria si a adus ouale?
    2. SPLENDIDA ideea cu carnea de dinozaur! (mare si rau!😀 )
    Ai mai putea incerca sa inviti (la mancat oratanie) pe cineva (preferabil aproximativ de etatea lor) care mananca foarte cu pofta – in copilarie eu (pofticios) eram adesea chemat (li se facea o favoare daca mi se permitea sa ma duc) la masa pe la vecini/neamuri care aveau copii “lingavi”, mofturosi, copii care in prezenta mea… “activa” (si clefaitoare) mancau la o masa cat nu mancau singuri in doua zile. Pe vreo cativa mi s-a spus ulterior ca – “aplicand tratamentul” in mod repetat – i-am “vindecat” de “mofturosenie”. (Mancarea se pune in mijloc, “la comun”, impartita in “doze” mici de o imbucatura, astfel incat sa se iste concurenta: cine mai “insfaca” o bucata! Si inainte de a incepe se explica tuturor ca aia e toata portia, si ca cine ia o bucatica, acela are voie s-o manance, dar ca n-are voie sa se intinda si sa ia inca o bucatica decat dupa ce A INGHITIT-O – nu A BAGAT-O IN GURA! – pe precedenta. Iar la sfarsit – desert primeste numai cine a mancat SI carne inainte!)

    • oanaclara says:

      Da, rusine sa imi fie ca l-am gatit pe aducatorul de daruri si oua vopsite!
      Legat de metoda de disciplinare a mofturosilor, nu e rea ideea!🙂 O voi incerca la un moment dat.

  5. dara says:

    …tot asta am papat si eu azi…
    afost bunnnnnnnnn….

  6. klausen1976 says:

    cu povestea asta legata de dinozauri, mai invata si ceva despre Darwin si teoriile evolutioniste … e util🙂

    • oanaclara says:

      Daaaaaaa,ai fi uimit despre ce discuta picii mei. Si pe mine m-au cam lasat cu gura cascata. Cel mare imi povestea de vulcani activi si despre Egiptul Antic. Cel mic il are ca model de vitejie pe Ahile… Au intr-adevar acces la mult mai multe informatii decat aveam noi la varsta lor.

    • Victor says:

      Pai din ACEST punct de vedere, ceea ce le afirma Oanaclara pustilor despre oratanie nici macar nu-i CHIAR CU TOTUL o minciuna, avand in vedere CAT “ne-a impuiat capul” National Geografic & Co (multele Discovery) ca dinozaurii de fapt n-au pierit cu totul ci s-au transformat in contemporanul curcan.🙂
      Cat despre invatat… e posibil sa se aplice SI AICI adevarul din banc: (conversatie Bula-senior – Bulica-junior – adolescent): “Bulica, ai crescut; nu ar fi cazul sa abordam invatatura despre sex?” “Ba da, tata; chiar ma intrebam CAND o sa incepi sa ma intrebi ce-ai mai vrea sa afli…”😀

  7. Mirabela says:

    adevarul e ca eu doar carne de porc mai mananc. dar ..s-ar putea sa ma autodeclar VEGETARIANA.nu de alta,dar ma gandesc ca as manca dintr-un om…si nu prea imi vine bine.
    in fine, fiecare cu credinta lui🙂
    super articolul!

  8. Camelia says:

    Oana, o floare te aşteaptă cu drag la mine pe blog!

  9. CosTin ™ says:

    :)) hai ca au dreptate. cum sa mananci un biet iepuras ? trebuia si tu sa le spui ca e un iepuroi mare si rau. daca ar sti ei ce gust are….mama mama, deja imi ploua in gura.

  10. madMe says:

    Cărniţă de dinozaur :)) Pe asta trebuie să o ţin minte, preventiv pt viitor😀

Leave a Reply

