Primăvară – Alexandru Macedonski

Sub flori de măr
Ce mi se scutură în păr
Se umple sufletul de soare;
Pe orice frunţi suferitoare,
Oh! ningeţi, albe flori de măr.

Sub liliac
Sunt paseri dulci ce nu mai tac,
Concert de voci mângâietoare
Sărmani cu inimi gemătoare,
Uitaţi, dormiţi sub liliac.

Pe sub cais
Din aripi bate albul vis
De-o inocenţă răpitoare:
Amanţi cu inimi arzătoare,
E fericirea sub cais.

Sub nucul lat
Te afli însă izolat
Şi-n umbra lui îmbătătoare
Trecutul naşte ca o floare
Ah! de-aş muri sub nucul lat.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Primăvară – Alexandru Macedonski

  1. CosTin ™ says:

    Val de val se duce spart,
    Flori de luna ce s-agata;
    Schimba apa in brocart.
    Peste-a Senei verde fata
    Dulci si lungi fiori se impart,
    Si de tarmi ce se rasfata,
    Cand corabii se despart,
    Flori de luna se agata.

    E dintr-o poezie de-a lui Macedonski, ce mi-am adus aminte. Sper sa fi scris corect :d
    Imi place blogul tau. Vrei sa facem un link exchange ?
    Astept sa-mi dai un rspuns la mine pe blog.
    Numai bine !

  2. Victor says:

    Hm! UITE ca de Macedonski SI EU imi amintesc mai rar… In general, prefer Cosbuc, Toparceanu, Arghezi, Beniuc (!)

  3. andrei says:

    imi spune si mie cineva semnificatia titlului

  4. luiza says:

    vreau un comentariu

    • oanaclara says:

      Pe cuvant ca poti sa vrei. Nu postez comentarii literare pe blog. Am altele de facut. Cand eram in scoala generala si in liceu imi scriam singura comentariile. Spor la treaba!

  5. luiza says:

    vreau si eu comentariul acestei poezi

  6. VictorCh says:

    luiza, autoarea blogului a ales sa fie ingaduitoare si nu ti-a raspuns la primul comentariu asa cum ai fi meritat, probabil in ideea ca “errare humanum est” (“a gresi este omeneste”), dar dumneata ai gasit de cuviinta “sa ti-o iei in cap” si sa starui in acelasi fel, neglijand faptul ca “perseverare diabolicum” (“a persevera in greseala este dracesc”).
    Blogul personal al cuiva (al oricui) reprezinta un domeniu privat, unde pricipiile democratiei nu se aplica (decat intre vizitatori), autorul fiind stapan atotputernic si despotic; el poate hotara si poate face reguli – si este singurul indreptatit sa incalce respectivele reguli. Autorul poate sa aleaga sa accepte – sau nu – prezenta altora (in calitate de cititori). Daca autorul este mai ingaduitor, poate ingadui acelor “altii” sa si comenteze (civilizat, in conformitate cu stilul blogului), acceptand pana si critici sau contraziceri – sau nu.
    Ceea ce este cu totul lipsit de buna-crestere insa este sa intri in casa cuiva (sau pe blogul cuiva, deosebirile sunt nesemnificative din acest punct de vedere) si – fara sa saluti – sa incepi sa emiti pretentii de la gazda (si inca formuland cu greseli ortografice).
    Daca ai fi dorit sa ai oarecari sanse de succes ai fi inceput comentariul salutand si prezentandu-te, ai fi emis o opinie sau doua referitoare la articolul pe marginea caruia comentezi (sau a blogului in general) (deobicei impresia pe care ti-a facut-o) si apoi ai fi RUGAT autoarea sa… (ceea ce doresti dumneata) – nu sa “vrei” sa, caci nici nu esti copil de doi ani (de la care nu sunt alte pretentii intrucat inca nu are un vocabular bine dezvoltat) si NICI nu te exprimi pe blogul parintilor dumitale (care bagsama iti accepta acest gen de manifestari).
    Au bon entendeur, salut! (“Celui care ia seama la ceea ce asculta – sanatate!”)

    P.S. La incheierea celui de al doilea comentariu al dumitale, ortografia corecta ar fi pretins (fiind vorba despre cazul genitiv: al cui comentariu? al acestei poezii) sa apara si un al doilea “i” la “poezii”.

    • VictorCh says:

      Rectificare: incepusem sa scriu acest comentariu, apoi am fost nevoit sa plec si am terminat – si postat – comentariul la intoarcere, iar intre timp iti raspunsese si autoarea blogului. (Sa stii ca dansa nu obisnuieste sa fie atat de taioasa – si nici eu; faptul ca acum amandoi am fost asa este urmarea impolitetii dumitale.)

    • oanaclara says:

      Multumesc, Victor , pentru completare!🙂
      E greu sa gasesti in ziua de azi oameni cu bun-simt si care sa stie sa se exprime. Nu stiu incotro se indreapta societatea in care traim, dar nu cred ca inspre o etapa mai buna , mai infloritoare…

      • VictorCh says:

        Pe ANUMITE bloguri / “saituri” nu ma mira sa descopar asemenea atitudini si moduri de manifestare, oarecum “cadreaza” cu locul si cu “atmosfera” generala de acolo.
        In schimb, sunt FOARTE mirat sa descopar acelasi lucru pe anumite ALTE bloguri, care (mie imi) par sa NU posede asemenea… caracteristici.
        Oare CE anume i-o fi atragand / facand sa ramana / determinand sa comenteze pe asemenea… cetateni pe bloguri ca al dumitale? (Intrebare retorica, evident. Sau?) In principiu ar trebui ca unor asemenea ipochimeni sa nu le “priasca” nici subiectele tratate, nici modul de tratare al acestora si nici comentariile…

  7. ANDREY says:

    vreau si eu explicarea titlului va rog imi trebuie urgent

  8. VictorCh says:

    ANDREY, daca CHIAR nu te descurci sa explici altfel cuvantul “primavara”, incearca sa spui ca ar fi vorba despre un fel de “vară* de gradul intâi”😛
    Pt rigoare, ma refer la a doua definitie din http://dexonline.ro/definitie/var%C4%83

Leave a Reply

