De la “Altex” adunate…

De ce mă iau drept fraier cei de la Altex? Firește, pentru că pot. De azi înainte, unul dintre scopurile vieții mele e să le arăt că nu-s chiar atât de fraier pe cât cred ei. Care-i buba (scuzați limbajul neacademic) ? În luna August a anului trecut am cumpărat un aparat foto, Sony alpha 200, de la Altex Iulius Mall, Cluj Napoca. După doar două luni, aparatul a început să hârâie la pornire și la oprire, simptome însoțite de lipsa focusului. Am împachetat camera (trebuie să păstrezi ambalajul dacă vrei să pupi garanție, lucru ilegal -între noi fie vorba- și abuz tolerat de autorități) și m-am prezentat cu ea la centrul de depanare autorizat. Camera a fost trimisă la București și de acolo în Ungaria, unde Sony au o linie de producție. Am primit-o înapoi după două săptămâni, reparată dar fără să mi se spună ce probleme a avut (nu există mențiuni în fișa de service). Trei luni mai târziu, camera a început să se manifeste la fel ca înaintea reparării, din senin-din-iarbă-verde. Mărturisesc, nu mi-am pus niciodată problema că aș fi putut să o stric eu, e o unealtă cu care câștig o pită-pun-ceva-sub-brad, mă port cu ea precum cu oul, o cocoloșesc precum pe soață. În fine, m-am dus direct la magazin, fără să mai stau pe gânduri, fără să mă mai gândesc la service. Asta pentru că în certificatul de garanție scrie negru pe alb că dacă aparatul se defectează în mod repetat, pot cere schimbarea lui. Eu, ca omul, am cerut schimbarea lui și mi s-a dat pe loc m…mi s-a dat de înțeles că nici poveste (am și filmat momentul, îl păstrez pentru mai târziu).

După cum era normal, m-am adresat ANPC. Statul zice că am dreptate să cer înlocuirea aparatului sau banii înapoi. Și mai zice că trebuie să fiu de acord ca aparatul să meargă iar la service, pentru expertiză, să vază domnii dacă nu cumva l-am bușit pe scări sau așa ceva. Am fost de acord și cu asta. Azi am fost să verific starea petiției mele. Cei de la Altex (Iulius Mall, Cluj) mi-au spus că aparatul a fost trimis la centrul  AUTORIZAT din București dar că ei (serviceul AUTORIZAT) nu pot să dea o rezoluție oficială și că aparatul a fost trimis din nou în Ungaria, la fabrică. Îmi spune angajatul ALTEX :

Nu suntem siguri că defecțiunea îi poate fi imputată clientului dar din experiență știm că de obicei aceste defecțiuni apar în urma utilizării necorespunzătoare. Am trimis aparatul în Ungaria, cei de acolo îl vor testa iar dacă se va constata că defecțiunea i se poate imputa clientului, va fi trimis înapoi reparat, împreună cu o factură pe care o va plăti clientul. Dar, din experianță știm că de obicei aceste reparații se fac în contul garanției”.

Nu știu ce înțelegeți voi de aici dar eu am tradus asta așa:

Domnule Hădean, sunteți un mare prost dacă vă închipuiți că după ce ați dat 400 de Euro pe un aparat care se defectează din trei în trei luni, o să ne pese de dvs. ori de certificatul de garanție semnat de ALTEX  și de Sony România. Vă propunem să vă ștergeți în dos cu respectivul certificat, întrucât nu vă folosește la altceva și oricum, cei de la service sunt oamenii noștri și vor spune exact ce vrem noi să spună. Nu prea ne impresionează nici ANPC-ul, că dacă ne-ar fi, poate am fi tremurat cât de cât. Pe scurt, domnule Hădean, vă dorim un călduros hai sictir! și să fiți bucuros dacă nu vă punem să plătiți reparația pentru un aparat cu garanție de doi ani.

Vă spun drept, pentru că mă simt batjocorit pe banii mei, a început să-mi pese tot mai puțin de problema mea și să mă preocup tot mai mult de binele public, respectiv atenționarea clienților ori potențialilor clienți ai Altex asupra manierei lipsite de grație cu care-și tratează clienții. O să ne mai citim pe tema asta.

Sursa : http://adihadean.ro/2010/03/altex-m-ia-de-fraier/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+AdiHadean+%28Adi+H%C4%83dean%29

Am luat in aprilie niste chestii de la Altex in valoare de 2000 lei, punand botul la vestita reclama 20 rate fara costuri…
Ok, am fost nevoit sa “inghit” un card euroline 50 lei comision de emitere…3 lei comision lunar de administrare…asta referitor la dobanda zero…ok sunt comisioane…bun… primesc penultimul extras luna trecuta cu un fluturas care anunta credit, plati la comercianti in lunile iunie, iulie, august cu dobanda ZERO in primele 3 luni…ok…citesc extrasul, si ma gandesc…2000 de lei in 3 luni fara dobanda(atat imi aparea limita maxima de credit)…merg la bancomat…prima surpiza…nu pot sa scot decat maxim 400 lei, mi s-a aprins primul beculet rosu…nu-i nimic, e banca lor, zic, nu poate fi un comision prea mare…scot de 5 ori cate 400 lei…
Primesc azi ultimul extras…imi creste tensiunea…comision ridicare numerar 10 lei…mai exact 50 lei in total…apoi in josul extrasului apare o mica instiintare pe care o reproduc…

“Data fiind decizia BNR de a creste dobanda de referinta de 5 ori de la inceputul anului, EFG Retail Services nu mai poate absorbi cresterile de costuri si a decis, in consecinta, sa modifice tarifarea produsului Euroline. Astfel, incepand cu data de 1 septembrie 2008, rata dobanzii devine 28,5%, comisionul de administrare lunar 4,5 lei, iar comsionul de plata intarziata 45 lei.”

Ma intreb ce face Altex in aceste conditii…”20 rate fara dobanda”…

BNR a marit dobanda cu 2%…nu vad asa o crestere extraordinara ca de la 0% si 2% suplimentar din cauza BNR sa se sara la 28,5%. In plus comisionul de retragere de 10lei/400 lei maxim mi se pare aberant si nu apare in nicio hartie pe care sa o fi avut la indemana…

Sursa:

http://forum.computergames.ro/131-valea-plingerii/389797-teapa-altex-euroline-20-rate-fara-costuri-atentie.html

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Stil de viata and tagged , , , . Bookmark the permalink.

16 Responses to De la “Altex” adunate…

  1. Victor says:

    Multumesc!
    Cu permisiunea dumneavoastra, voi posta “acolo” link spre “aici” (sau poate ar fi mai bine sa va rog pe dumneavoastra s-o faceti – daca n-ati facut-o deja? In acest caz, CE “spune” neticheta? – si asta NU este intrebare retorica!)

    • oanaclara32 says:

      Am specificat sursa exact sub intamplare,iar daca dumneavoastra considerati ca trebuie, puteti posta si acolo link catre aici.🙂 Sincer,nu am mai avut cand.

      • Victor says:

        Presupun ca am fost gresit inteles: nu intentionasem in nici un caz si in nici un fel sa pun la indoiala nici buna-credinta, nici priceperea, ci doar sa-i aduc la cunostinta lui Adi Hadean ca nu e singur in “cruciada” lui, ca se bucura si de sustinere efectiva, practica, concreta, nu numai morala. (Evident ca acest lucru nu “trebuie”, dar mi-ar face mie placere – si presupun ca si dumnealui). Referitor la ACEST lucru ma refeream ca nu stiu ce “spune” neticheta (n-am apucat s-o studiez toata, nu sunt necunoscator, dar nici chiar asa fluent in limbi straine, si in romaneste n-am gasit) cum e recomandabil de procedat: pt ca cel sustinut sa constate sustinerea – sa posteze linkul autorul articolului de sustinere, SAU s-o faca cel care a avut initiativa.
        Pt ACUM am inteles din comentariul de raspuns: neavand timp, imi dati mana libera sa-i postez eu linkul (multumesc, o voi face imediat), dar eu TOT nu stiu cum e corect in principiu (pt altadata, pe cine-stie-care alt blog)…

      • oanaclara32 says:

        In principiu, consider ca e corect sa fie specificata sursa articolului. Nu cred ca e musai de anuntat autorul.🙂
        Nu ati fost gresit inteles, doar am raspuns eu scurt si in viteza.🙂 Nu am vrut sa sune taios.

      • Victor says:

        IARASI nu reusesc sa ma fac inteles: eu intelesesem de mult cum e cu aceasta postare a surselor (nu ca n-ar fi fost posibil sa ma fi inselat!😀 ); intrebarea era NU daca n-ar fi obligatorie comunicarea catre autor, ci – daca se intentioneaza comunicarea catre autor, CINE e cazul s-o faca, posesorul blogului, SAU autorul postarii, daca e altcineva decat posesorul blogului (invitat) (sau – in acest caz – “autorul moral”, “instigatorul” postarii).

      • oanaclara32 says:

        Chiar ca nu stiu.🙂 Daca aflu,anunt,desi nu mi se pare atat de important.

      • Victor says:

        Am inteles, si nu mi se pare nefiresc sa nu fie “reglementat” si acest aspect. Eu doar banuisem ca ar fi posibil sa fi existat vreo prescriptie si pt acest caz, si dorisem sa aflu mai exact daca da – si care anume ar fi. (Bunul-simt comun nu pare sa poata fi folosit pt transarea acestei chestiuni – dupa parerea mea, el permitand ambele variante.)

  2. elenushu says:

    Imi pare rau ca iti spun dar vanzatorul nu poate interveni in cazul unei defectiuni.
    Service-ul e cel care canta. Fara o nota de service vanzatorul nu poate lua nici o decizie.
    Doar nu crezi ca vreo firma din Romania va suporta din profit produsele defecte pentru ca i-ar pasa de imaginea din piata sau pentru ca ar vrea sa isi fidelizeze clientii.
    Legile din Romania nu apara decat de fatada drepturile consumatorului. In spate fiecare face legea dupa bunul plac si numai clientul e cel pagubit.

  3. Daniela Tone says:

    Sunt atat de scarbita de sistemul nostru, ca mi se face rau la cat de mult li se permite smecherilor sa o duca bine. Tupeul e la moda. Si mie mi s-au intamplat unele chestii in ultima vreme si mi-am dat seama ca legile sunt facute pentru ei, cei care au tupeu.
    Asta este unul dintre motivele pentru care sotul meu comanda aproape orice din strainatate si te asigur ca sunt de calitate. Noi am cumparet un aparat foto semi-profesional indraznesc sa spun, a ajuns cu bine si il avem de 2 ani. Niciodata nu am avut probleme cu el.
    CHIAR DACA NU AVEM GARANTIE IN SCRIS, SOTUL MEU CREDE IN CALITATEA LOR.
    Am senzatia ca revolutia din ’89 nu a fost terminata. Legile sunt mai rele decat cele comuniste. In strainatate ar protesta oameni.
    Daca nu te superi am sa te adaug la bloogroll.

  4. Daniela Tone says:

    Scuze “blogroll”

  5. Daniela Tone says:

    Daca totul e posibil, de ce nu ar putea fi posibila si o schimbare in bine, ca de rau ne-am cam saturat.

    • Victor says:

      Pai… posibila cred ca este (nu vad nici un motiv pt care ar fi imposibila), numai ca UITE ca in practica ea nu se intampla, nu se indeplineste.
      Chiar lasand la o parte faptul ca sistemul social – fiind atat de masiv – are o inertie colosala si schimbarile au nevoie de timp ca “sa prinda”, dar nici macar nu pare sa fie incercata aceasta schimbare.
      Acest lucru nici macar nu-i nefiresc, atata timp cat NU sistemul social in ansamblu (cel care ar beneficia de pe urma schimbarii) este cel care ar trebui (sau macar ar putea) intai sa initieze si apoi sa implementeze aceasta schimbare, ci factorii de putere, adica cei care in urma schimbarii ar avea de pierdut, nu de castigat (acum ei sunt cei care profita – direct sau indirect).

  6. Daniela Tone says:

    Si nimeni nu vrea sa protesteze? Pna cand le vom accepta mizeriile? In strainatate se fac proteste pentru orice nemultumire.

    • Victor says:

      1. In primul rand, raspunsul inutil dar care e direct la intrebare, asa cum a fost ea formulata: CUM sa nu, MAJORITATEA dintre noi protesteaza (intre altii – si dumneata si eu, dovada fiind aceste comentarii) dar “fiecare in legea lui”.
      2. Si-acum raspunsul la intrebare asa cum cred ca o intentionasesi dumneata, dar n-ai formulat-o: NU, in mod organizat nu se protesteaza – dealtfel ACUMA ar si fi inutil de protestat, nu i-ar pasa nimanui (nu numai populatia n-are exercitiul actului de a protesta, dar nici clasa conducatoare – mai mult sau mai putin politica – n-are exercitiul de a reactiona la actul de protest, si NICI interesul nu i-ar impinge la asta, viitoarele alegeri fiind inca departe). Cu exceptia cazului cand ar fi un protest INTR-ADRVAR “de masa” (cel putin sute de mii de oameni, adica cel putin mii in fiecare oras mare – sau MACAR zeci de mii, daca nu chiar sute de mii in Bucuresti), in rest protestele i-ar lasa indiferenti pana in anul electoral – si-atuncea gasesc ei cate unul-doua subiecte “fierbinti”, cu priza la populatie, incat sa “acopere” celelalte subiecte.

  7. Daniela Tone says:

    Te rog sa ma ierti daca am sa par…
    Ce facem noi acum eu o numesc “barfa” si nu protest. Sunt doar niste pareri.
    PROTÉST, proteste, s.n. 1. Faptul de a protesta; manifestare energică împotriva unei acțiuni considerate ca nejustă; opoziție hotărâtă; (concr.) act scris prin care se exprimă o asemenea manifestare; protestație. ♢ Notă de protest = act prin care un guvern dezaprobă un act săvârșit de guvernul altei țări și considerat contrar tratatelor sau normelor de drept internațional. 2. Act public prin care organele judecătorești constată neplata la scadență a unei polițe.

    Si probabil ca ai dreptate.
    😦😦😦

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s