Despre oameni darnici şi primitori

Poporul român se laudă de secole cu dărnicia sa şi cu faptul ca suntem oameni primitori.

Am spus că nu mă mai uit la ştiri, dar le aud involuntar în timp ce trebăluiesc prin casă şi mi s-a confirmat încă o dată faptul că suntem un popor darnic şi primitor.

Am avut un şoc când am aflat că la o călătorie cu autobuzul poţi primi bonus o bătaie zdravănă fără ca nimeni altcineva din mijlocul de transport să mişte nici măcar un deget, atât de darnic poate fi şoferul…călătorul atat de primitor , iar noi , un popor obişnuit cu de-astea.

Tot trebăluind prin casă mi-a trecut pe lângă urechi un final al altei ştiri : “şoferul s-a ales cu pumni şi picioare” . Agresorii, l-or fi întrebat: “Omule, pumni ai? Dar picioare?” Probabil că răspunsul cetăţeanului a fost negativ, iar cei care intrebară, drăguţi fiind, i-au dat din plin.

Lăsând la o parte spiritul de glumă, sunt îngrijorată sincer de cele ce se petrec. Nu credeţi că devenim din ce în ce mai violenţi? De ce?

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in personal and tagged , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Despre oameni darnici şi primitori

  1. da, super stire, acum…dzeu stie ce amabilitati or fi schimbat in prealabil si-n realitate partile. iar violenta…ea ,,circula” non stop in tranv, troleib, metrou, microbuz etc…

  2. Victor says:

    Sarcasmul – din pacate justificat – ar fi fost indreptatit sa fie prezentat in tuse chiar SI MAI ingrosate! DAR – din cate intelesesem eu (urmarind stirile la fel de “atent” cum scrii ca le-ai urmarit si dumneata) dreptate avusesesi mai la inceput, nu la sfarsit unde contrazici inceputul: “darnic” (bataus) fusese soferul si “primitor” (batut) – pasagerul, deci NU “soferul s-a ales cu pumni si picioare”.
    Iar poporul roman este nu numai darnic si primitor, si plin de amabilitate, ci mai si respecta valorile fundamentale legate de familie si de cultul mortilor, fiind totodata SI profund religios (CINE STIE CATI “Dumnezei” si “sfinti” or fi schimbat, agrementati cu referiri cu conotatii anatomice la reprezentantii in viata precum si la cei decedati din familiei preopinentului?!?)…

    • oanaclara32 says:

      Era vorba de doua stiri diferite.😀😀😀 In legatura cu sfintii si Dumnezeii…am inteles ca nici o alta limba vorbita pe planeta nu are o asemenea paleta larga de injuraturi . Ar trebui sa fim mandri .😀😀😀

  3. Pingback: unele iuţi « Ţaţafloricica's Blog

  4. klausen1976 says:

    din pacate devenim tot mai violenti ca specie …
    dar povestea de care amintesti vorbeste despre o alta “calitate” a romanului : lasitatea …

  5. Morocanosul says:

    Am inteles ca unii romani sunt darnici si altii primitori.
    Unii dau, altii primesc.
    Eu stiu de ce nu dau, is zgarcit,acu m-am dumirit si de ce nu-mi place sa primesc

  6. aur adrian says:

    FAC UN APEL CATRE OAMENII CU SUFLET SI CREDINTA AN DUMNEZEU VA ROG MULT DACA PUTETI AJUTA O FAMILIE CU [ MANCARE HAINE]AM 2 BAIETI 5 SI 15 ANI AL MIC ARE ANALTIMEA DE 85 CENTIMETRI LA PICIOR ARE NR 28 AL MARE ARE 1 55 CENTIMETRI LA PICIOR ARE 39 VA MULTUMESC MA AFLU LA LIMITA DISPERARI MA ROG LA DUMNEZEU SA FACA O MINUNE SI PENTRU COPII MEI ……CONTACT. TEL. 0746360548…MEHEDINTI. ORSOVA MA ROG LA DUMNEZEU PENTRU UN STROP DE SPERANTA SI BUCURIE PENTRU COPII MEI . NU AMI RAMANE DECAT SA TRAIESC CU SPERANTA CA DUMNEZEU VF FACE UN MIRACOL SI VOI PUTEA IESI DIN ACASTA SITUATIE ……..DUMNEZEU SA VA AJUTE PE TOTI OAMENIII………….VA MULTUMESC MULT MUllttt……VAS ROG MULT NU AM BANI SA IAU MACAR O [ PAINE. ] SA LE PUN PECHET LA GRADINITA SAU SCOALA VA ROG MULT CU ORI CE SI 10 LEI SI ESTE BINE
    VA MULTUMESC
    ADRESA; ORSOVA..MEHEDINTI..STR..PORTILE DE FIER. NR. 7. AP.89.

Leave a Reply

