“Umanizare” de Ion Barbu

Castelul tau de ghiata l-am cunoscut gindire:
Sub tristele-i arcade mult timp am ratacit
De noi rasfringeri dornic, dar nicio oglindire,
In stinsele cristale ce-ascunzi, nu mi-a vorbit.

Am parasit in urma grandoarea ta polara
Si-am mers, si-am mers spre caldul pamint de miazazi,
Si sub un pilc de arbori stufosi, in fapt de seara,
Cararea mea, surprinsa de umbra, se opri.

Sub acel pilc de arbori salbateci, in amurg,
mi-ai aparut – sub chipuri necunoscute mie,
Cum nu erai acolo, in frigurosul burg,
Tu, muzica a formei in zbor, Euritmie!

Sub infloritii arbori, sub ochiul meu uimit,
Te-ai resorbit in sunet, in linie, culoare,
Te-ai revarsat in lucruri, cum in eternul mit
Se revarsa divinul in luturi pieritoare.

O, cum intregul suflet, al meu, ar fi voit
Cu cercul undei tale prelungi sa se dilate,
Sa spintece vazduhul si – larg si inmiit –
Sa simta ca vibraza in lumi nenumarate…

Si-n acel fapt de seara, uitindu-ma spre Nord,
In ceasul cind penumbra la orizont descreste
Iar seara intirzie un somnolent acord,
Mi s-a parut ca domul de ghiata se topeste.

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in versuri and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to “Umanizare” de Ion Barbu

  1. Morocanosul says:

    Frumoasa imagine, in acord cu textul.
    Fiind aici la portile orientului, sigur ca are tentatia sudului si a mitului. Hihihihiii…..
    Din pacate la noi rigoarea e “accidentala”.
    Rog sa-mi fie iertate rautacimele. Nu m-am putut abtine, prietenii stiu de ce.
    Pretuiesc nespus pe Barbu.

  2. Pentru mine, Barbu e de departe mai bun decât Eminescu. Poate supăr, poate nu am dreptul de a face comparaţii de felul acesta, dar faptul că a putut face în paralel matematică şi literatură, având în ambele domenii rezultate excepţionale, este absolut magnific.

    offtopic:
    Poza îţi aparţine? Aş vrea să o folosesc pe blogul meu şi vreau să ştiu cui trebuie să acord credit.🙂

    • oanaclara says:

      Fiecare e unic, zic eu. Si Barbu si Eminescu sunt niste valori.
      Nu , poza nu imi apartine…am primit-o pe mail de la un amic, asa ca nu stiu cine e autorul. Poti sa o folosesti daca vrei.🙂

Leave a Reply

