Despre barfa… si importanta ei :))

 

 

In Grecia antica Socrate(469-399 DC), era foarte mult laudat pentru intelepciunea lui. Intr-o zi, marele filosof s-a intalnit intamplator cu o cunostinta care alerga spre el agitat si care i-a spus: ‘Socrate, stii ce-am auzit tocmai acum, despre unul dintre studentii tai?’ ‘

Stai o clipa,’ ii replica Socrate. ‘Inainte sa-mi spui, as vrea sa treci printr-un mic test. Se numeste Testul celor Trei.

‘ ‘Trei?’

‘Asa este,’ a continuat Socrate. ‘Inainte sa-mi vorbesti despre studentul meu, sa stam putin si sa testam ce ai de gand sa-mi spui. Primul test este cel al Adevarului. Esti absolute sigur ca ceea ce vrei sa-mi spui este adevarat?’

‘Nu,’ spuse omul. ‘De fapt doar am auzit despre el.’

‘E-n regula,’ zise Socrate. ‘Asadar, in realitate, tu nu stii daca este adevarat sau nu. Acum sa incercam testul al doilea, testul Binelui. Ceea ce vrei sa-mi spui despre studentul meu este ceva de bine?’

‘Nu, dimpotriva…’

 ‘Deci,’ a continuat Socrate, ‘vrei sa-mi spui ceva rau despre el, cu toate ca nu esti sigur ca este adevarat?’

 Omul a dat din umeri, putin stanjenit.

Socrate a continuat. ‘Totusi mai poti trece testul, pentru ca exista a treia proba-filtrul Folosintei. Ceea ce vrei sa-mi spui despre studentul meu imi este de folos?’

 ‘Nu, nu chiar…’

 ‘Ei bine,’ a conchis Socrate, ‘daca ceea ce vrei sa-mi spui nu este nici Adevarat, nici de Bine, nici macar de Folos, atunci de ce sa-mi mai spui?’

Omul era invins si s-a rusinat.

Si astfel Socrate nu a aflat niciodata ca nevasta-sa il insela cu studentul respectiv !!!

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Haioase and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Despre barfa… si importanta ei :))

  1. walkeronsky says:

    hah….asta e buna…ii era de folos totusi😛

  2. jean says:

    exista o mare discrepanta intre principiile filozofice si utilizarea lor practica in viata reala!

Leave a Reply

