Despre mere

Există concepţia populară că un măr pe zi ţine doctorul departe de casa noastră. Lucrurile nu stau chiar aşa, însă, consumul de mere oferă multiple beneficii din punct de vedere al sănătăţii.

Merele conţin fibre, flavonoizi şi fructoză. Într-un măr se găsesc atât fibre solubile, cât şi fibre insolubile. Un măr de mărime medie, cu coajă, oferă 3 grame de fibre (10% din necesarul zilnic recomandat). Cantitatea mare de fibre conţinută face ca merele să lupte cu nivelul de colesterol, cu îngroşarea arterelor şi să prevină atacul cerebral şi infarctul. Pectinele conţinute în mere sunt capabile să preia din organism chiar mercurul şi să-l elimine. Fibrele au şi un rol de prevenţie împotriva cancerului. Astfel, consumul de mere previne constipaţia şi facilitează eliminarea din organism a substanţelor toxice.

În paralel cu fibrele, împotriva bolilor de inimă acţionează şi flavonoizii. Studii făcute în Finlanda au arătat că un consum regulat de mere favorizează reducerea cu 20% a riscului bolilor de inimă. Fructoza din mere menţine nivelul zahărului din sânge Mai mult, flavonoizii din mere au rol şi de antioxidanţi. Aceşti antioxidanţi luptă cu radicalii liberi care pot afecta ADN-ul.

Merele au un gust plăcut datorită fructozei. Fructoza este un zahăr, care este descompus încet când este combinat cu fibre. Astfel, merele menţin stabil nivelul de zahăr din sânge.

Consumul de mere este recomandat indiferent de formă de prezentare. Astfel, sucul de mere este foarte bun pentru eliminarea pietrelor de la rinichi. Pentru un randament maximum este recomandat un consum zilnic de o jumătate de litru de suc de mere.

Antioxidanţii din coaja de mere, numiţi fenoli, ajută la prevenirea unor boli cronice. Însă, mai important este faptul că aceşti fenoli protejează împotriva razelor soarelui. Avantajul fenolilor este acela că nu sunt legaţi de alte substanţe şi sunt absorbiţi mai uşor în sânge.

Efectele benefice ale merelor, în ceea ce priveşte protecţia împotriva colesterolului, ating maximul la trei ore după consum. Mai mult, aceste efecte durează 24 de ore, chiar dacă se consumă un singur măr. Fructele ajută şi la diminuarea colesterolului Merele au cea mai mare eficienţă când vine vorba de micşorarea nivelului de coles­terol. Ele sunt mult mai eficiente decât perele şi piersicile.

Merele mai oferă şi alte avan­taje importante. În pri­mul rând, un consum optim protejează împotriva cancerului de colon şi previn mărirea ficatului. Un flavonoid conţinut doar de mere, numit floridzin, poate ajuta la prevenirea pierderii masei osoase din timpul menopauzei. Astfel, un măr pe zi, în timpul menopauzei, vă poate proteja de viitoare afecţiuni precum osteoporoza.

Pe lângă faptul că sunt o sursă foarte bună de fibre, merele sunt şi o sursă importantă de vitamina C. O mare cantitate din fibre este conţinută în coaja merelor. Din nefericire, coaja este una dintre părţile mărului care este expusă la pesticide. Pentru că foarte multe substanţe nutritive sunt conţinute în coajă este bine să se opteze pentru consumul unor mere care au fost crescute cât mai natural.

Sursa: http://www.gandul.info/

About oanaclara

"Daca plangi pentru ca soarele a disparut din viata ta, lacrimile te vor impiedica sa vezi stelele." - Rabindranath Tagore
This entry was posted in Stiati ca... and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s